Slydog Powderhound

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Var i sverige kan man köpa Slydog skidor??

Enligt deras hemsida är Pe Performance ÅF i sverige men deras sida fungerar inte.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Funkar då inget vidare på en nytro.
F7 funkar dom skapligt på men slp vinner överallt förutom hård led där slp kan bli lite väl aggresiva.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Lazerblue: Kör själv slydog tycker dom funkar riktigt bra både på led och djupsnö, helt klart jämförbara med slp pp

Enda att klaga på att krokarna känns sladdriga och ser ut dom ska ramla av.....men såklart gör dom inte det

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
37
funkar ypperligt på min re-x 800 förutom att en kroken lossna i skidspetsen men var löst med ny bult, kommer inte byta iaf :)

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Har kommit över ett par skidor av race-modellen - Är det något att ha?

Dom är ju tjockare(högre, grövre) och smalare, 6" jämfört med powderhound som är 7".. Annars lika?

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Gratis frakt är det ju oxå, iaf när jag kollade nyss... ett par röd/vit/svart 8" powder hound med krok samt 6" styrstål så landade det hela på 484$, 3170kr. men sjklart finns risken för tull, då blir det ju helt plötsligt ungefär samma pris som ett par SLP PP, dock roligare med Slydog, då nästan ALLA kör med SLP...

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Beställde ett par från staterna just 8" Powderhound grå svart cammo, har kört med ett par 7" förut och dom var riktigt sköna i pudret. Och de är kul å köra med annat när dom flesta kör med SLP :)

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
det är roligt att höra att du beställt camoskidor, för jag tänkte precis det när jag såg din skoter på bild: fan va coolt den hade varit med camoslydog=) få vi se en uppdaterad bild när dom kommer hem?

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
det är roligt att höra att du beställt camoskidor, för jag tänkte precis det när jag såg din skoter på bild: fan va coolt den hade varit med camoslydog=) få vi se en uppdaterad bild när dom kommer hem?
Eller hur :) är de som varit planen, dom kommer passa så jvla bra. Bilder kommer absolut.

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Ett tips när det gäller att beställa från USA för att slippa tull. Meddela företaget ni köper ifrån och fråga om det är möjligt att dom skickar fakturan / kvittot till er på mail istället för att lägga det i kartongen, och be dem markera paketet med merchandise så kommer ni förhoppningsvis slippa tull och övriga kostnader. Fick hem mina CA skidor från USA och slapp betala tull.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Då är risken att du får ett brev hem från tullen och dom vill ha kvitto på de du köpt så sitter du där med skägget ändå. Ibland har man tur helt enkelt oftast har mina prylar slunkit igenom tullen men ibland så får man bita i det sura helt enkelt.

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Då är risken att du får ett brev hem från tullen och dom vill ha kvitto på de du köpt så sitter du där med skägget ändå. Ibland har man tur helt enkelt oftast har mina prylar slunkit igenom tullen men ibland så får man bita i det sura helt enkelt.
Jo, de är faktiskt sant. Blev så med mitt dekal kit förut. Men det är faktiskt ända gången de har hänt för mig. Dessutom om de frågar efter kvitto så blir det ju ändå samma kostnad som man får betala om man åker på tull ändå, så man har ju inte direkt något att förlora på det.

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
vilka skidor tror/vet ni skulle passa bättre för en yamaha rx warrior? Är lite inne på att köpa slydog 7" men tänkte höra mig för här före man lägger in en beställning.

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
36
Jämtland :D
enligt min åsikt är slydog powderhound mycket bättre än slp pp, kör med slp just nu men saknar slydog skidorna, helt klart bättre!!!

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
enligt min åsikt är slydog powderhound mycket bättre än slp pp, kör med slp just nu men saknar slydog skidorna, helt klart bättre!!!
Håller med, har provat slp men föredrar mina slydog - även fast jag bara har 6" race/trailmodellen.