Små lampor

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
RE: små lampor

Sant!

Ang. skivan så var det inte tänkt som densamma. Det jag funderat på att använda är ju "färdiga" extraljus/dimljus i små format så de har ju redan lyktglas osv. Skivan var bara tänkt som en snöstopp, skulle kanske fungera med ett snögaller också.
Ang. min o. "Christers" diskussion om resistans osv. så tror jag nog ni förstid att det var på det skämtsamma stadiet :)

Sen "att tappa helljuseffekten"?
Jag kanske har fattat fel, men i t.ex. en vanlig H4-lampa...lyser inte bägge trådarna vid helljus? För isåfall är det ju bara låta halvljuskabeln gå till dimljuset och helljuskabeln gå till extraljuset. Man får väl helt enkelt ta sig i kragen & se till att man bländar av!? Finns ju faktiskt ganska många som redan åker omkring med extraljus på skotern + orginallyset så...det gäller ju samma saker som vid bilkörning.

Ur Stefan&Krister's "Blända av te halvljus": "Vill du bli annonsplats i Vägverkets reklma? Vill du bli så tilltryckt att du nobbas av en gam? Allt det där kan hända dig om du inte bländar av till halvljus..."

Näe nu verkar jag ha fått helljus på loftet... :+ :7
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
RE: små lampor

Nu vet jag inte vad för skoter detta skall monteras på, men tex ta två vanliga h4:eek:r skulle sitta som en smäck, under förutsättning att man hittar något snyggt glas osv.
Jag skall göra detta på min skoter till vinter på crosshuven, då tänker jag då inte hålla på och klödda med några dimmljus och trams, riktiga lysen = bäst ljus.

På arctic sitter det två helljus och ett halvljus, jag drar helljus till helljus och seriekopplar halvljus till båda(ja, serie), då jag aldrig använder halvljus utom när får möte, och då har jag ändå mötande skoterns ljus också.