Small till!

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Tja!
Idag när jag skulle ta en tur med skotern (Blizzard 5500) så hann jag bara 2-3 km sen small det till under huven sen va Blizzen stendöd. Med det är iaf komp. i han. Som tur var så kom en bekant och bogserade hem mig med sin Nordik.

Nån som vet vad det är för fel?

Har juh lovat kusinen min att vi ska köra på julafton men det vet jag inte hur det blir nu :(
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Norden_AN skrev:
öh...ja :p syns inget ytligt iaf... en på ett annat forum sa att det kan vara tändplattan...kan det va det? Ska ut och kolla imorrn om det kommer nån gnista från tändstiften...
hehe ;)

Mja.. jag undrar om de kan låta så pass mycket.
 

Erikzon

Välkänd medlem
1 dec 2005
160
0
16
Det kan ju vara flera fel på den, men kolla först och främst stiften. Ser du inget där så skulle jag tagigt och kollat cylindrarna osv.

Hoppas det löser sig!
God Jul!
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Erikzon skrev:
Det kan ju vara flera fel på den, men kolla först och främst stiften. Ser du inget där så skulle jag tagigt och kollat cylindrarna osv.

Hoppas det löser sig!
God Jul!
Jo jag ska kolla idag om det är nå gnista och sen ska jag kolla ifall det är hål på nån kolv :/ man vet aldrig men det är juh Rotax 503 så den borde hålla bättre tycker man men man ska inte klaga på en -79:a ;)
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Återupplivar den här tråden igen då.

Jag ska beskriva hela skiten som hände då igen;
ca 2 dagar innan jul tog jag en tur och efter ca 2 km så small det under huven och Blizzen dog. Plastfarsan fick bogsera hem mig med sin Nordik och han ringde en fd granne som är bra på att meka så jag skulle lämna in Blizzen den 4:e jan. Så då blev det inge skoterkörning på julafton som jag hade lovat min kusin :/

I onsdags ringde den där killen och sa att han hade fixat det där och det var nya grejjor i svänghjulet men det nar för slarvig lödning (förra ägaren) så han fixade det och han fixade också variatorn för det var en hylsa som var lite sliten som gjorde att remmen nöttes för fort så det fixade han också sen fixade han lyset också.

Det var meningen att jag skulle köra hem den med plastfarsan ca 2.5mil på led idag men då ringde han igår och sa att han hade hittat varför det var dålig tomgång på den och det var en vevhustätning som va åt helvete och han hade ingen hemma så det skulle han fixa till veckan så de blir inte skoter i helgen som jag så längtat till. Men jag får allt fixat på Blizzen för ca 2000 kr och det är billigt det gosse och han VET vad han håller på med som mekar.

Och nu önskar man nästa att det spöregnar ute men inte då.....-2 grader, solsken och ingen skoter att gassa på :(