Visst är det väl optimistiskt att begära 45 tusen för en 97:a oavsett modell. Men som du skriver är det ju vad de begär, inte vad de får. Ofta tror jag det är såna som egentligen inte tänkt sälja skotern men chansar och sätter in en annons med ett pris som antagligen ingen kommer att betala, men man vet ju aldrig.....
Dock är det ju helt naturligt att en skoter sjunker mest de första åren för att sedan plana ut. Men jag kan hålla med om att det känns sjukt att det i vissa fall bara skiljer några tusen mellan två skotrar från helt skilda tidsperioder.
Tycker defenitivt att äldre skotrar är ett vettigt alternativ även för dem som kör mkt, för har man lagt sina sista kronor på en ny skoter har man kanske inga pengar att serva och underhålla den med = den changerar ganska snabbt, och en välskött 97:a är nog betydligt roligare att åka på plus skramlar mindre än en misskött 02:a. Man kan göra ganska mkt för de 10-15 tusen som en 02:a har sjunkit i värde i år.
Jag säger inte att det är fel att köpa en ny skoter, bara att det är jävligt en dyr leksak. Hade jag 100 tusen över som jag inte skulle behöva till något annat är det ganska troligt att jag åtminstone skulle lägga 60 av dem på en skoter. Det är ju alltid roligare att äga nytt om man har råd.....
Vet inte om jag fick så mkt sagt, men men.....