Snö någonstans än??

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
någon som har provkört i åkersjön? sugen på att åka dit någon dag och köra lite! hur ser det ut i vemdalen,klövsjö trakten?
Jag avverkade 3mil idag mellan Åkersjön och Ansätten. Det är 50-80cm snö på fjället, fullt körbart med andra ord. Dock är det inte lika mycket på lederna inne i skogen. Ang. klövsjö så har inte dom speciellt mycket snö, tippar på 2dm.

johe, det blev åkersjön istället. hope you don't mind ;)
 
D

Deleted member 6797

körde 3 mil idag i 21 minusgrader och så är de typ 3dm snö

Men imårrn har dom lova 0 gradigt från sönda kväll och månda morgon. fyfan

men dom har lovat 2dm snö också. hoppas de faller som snö
 

johe

Aktiv medlem
3 jan 2008
52
0
1
Umeå
Jag avverkade 3mil idag mellan Åkersjön och Ansätten. Det är 50-80cm snö på fjället, fullt körbart med andra ord. Dock är det inte lika mycket på lederna inne i skogen. Ang. klövsjö så har inte dom speciellt mycket snö, tippar på 2dm.

johe, det blev åkersjön istället. hope you don't mind ;)

Okej, i dont mind :cool: Hur är det med förbudsområden och sånt runt åkersjön då? kan man köra fritt nånstanns och är det mycket poliser/andra myndighets personer i farten i trakterna?
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Okej, i dont mind :cool: Hur är det med förbudsområden och sånt runt åkersjön då? kan man köra fritt nånstanns och är det mycket poliser/andra myndighets personer i farten i trakterna?
Oj, det vågar jag inte svara på. En polishelikopter var i farten i lördags då vi körde.. så nog är dom på hugget alltid. :hmmmm2: Men om ni åker upp får ni ta de lite lugnt kanske ;)
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Har kommit runt 15cm i Torvalla en bit utanför Östersund :)



Åkersjön är ganska lungt förutom när det är Skoterns Julafton. Dom åker oftast bara med helikopter och tittar så att ingen kör på förbudområdena.
Här kan du nog se förbudområdena: http://akersjonssk.se/map.php
 

johe

Aktiv medlem
3 jan 2008
52
0
1
Umeå
Okej, tack för svaren och informationen, kollade på ledkartan och det verkade vara förbudsområden överallt. Är det nån som vet om ngt ställe där det finns bra friåkningsmöjligheter utan att man behöver trotsa ngt skoterförbud?

Är det någon som har koll på snöförhållandena uppöver jorm/blåsjön eller Borgafjäll?
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Är ju knappt något förbudsområde? Där det är gult är det förbud inte någon annanstans. Jag ser bara 4 förbudsområden runt omkring åkersjön iallafall och de är inte stora.
Det är bara att lämna leden och köra!
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Haha lätt, va ju tvungen att ta en seger tur ;)
Är 25cm på gräsmattan här i Torvalla utanför Östersund
 
W

w3stman

Haha lätt, va ju tvungen att ta en seger tur ;)
Är 25cm på gräsmattan här i Torvalla utanför Östersund
Jo man blev fan sugen när man såg snön imorse, men nästa helg kanske de blir en sväng upp till åkersjön, rönnfors eller något liknande ;)
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
70cm i garberg i mora :) va dit idag fan va läskigt det va. oplogad väg och träd som hade rammla över vägen både på vägen upp och ner :p 35cm hemma hos mig i orsa.
 

t42_

Aktiv medlem
14 jan 2008
88
0
6
Kiruna
Helt klart kör bart i Kiruna. 7-8 decimeter puder.
Skotrar överallt i princip.
Vatten på några isar men men.. 5 decimeter is så va fan.