Hur ser snöläget ut runt Åkersjön/Bakvattnet just nu? Funderar på att åka upp över dagen imorgon och få gasa av sig lite (20 mil enkel resa)
jadu snö finns men inte mkt,skulle tippa på att det är mer neråt i landet än där,har ju varit tö och regn även därHur ser snöläget ut runt Åkersjön/Bakvattnet just nu? Funderar på att åka upp över dagen imorgon och få gasa av sig lite (20 mil enkel resa)
Fniss :eyebrows: Bara 20 mil på trippenKirunabor å deras jävla skrytande om att de bor längst upp i landet...
Du är i Kiruna Det varierar väldigt mycket från dal till dalKiruna var inte mycket snö alls ,kom efter Björkliden då blev det en markan skillnad
6 december var jag ute med två polare i 75cm pudersnö och hade roligt, verkar bli en dålig vinter snömässigt om det inte börjar hända något snart. Isar är dock prima, ligger 1dm efter åbyälven!Väntar bara på att SMHI ska utlova en sisådär 3-4dm här vid kusten men inte de..
Ska dumpa ca 1dm måndag-tisdag
För 2-3 år sen var jag och körde för fullt på självaste julafton, bara att hoppas att det går i år igen
Man får se de såhär, snön/isarna kommer hålla längre in på våren, och då kan man köra i ljus6 december var jag ute med två polare i 75cm pudersnö och hade roligt, verkar bli en dålig vinter snömässigt om det inte börjar hända något snart. Isar är dock prima, ligger 1dm efter åbyälven!