I Borga ca 10-15 cm, Avasjö ca 20-30 cm, liftarna påstår att det är 48 cm bredvid pisterna, fjället har jag ingen koll på.Någon som vet hur det är i Borgafjäll?
I Borga ca 10-15 cm, Avasjö ca 20-30 cm, liftarna påstår att det är 48 cm bredvid pisterna, fjället har jag ingen koll på.Någon som vet hur det är i Borgafjäll?
Det går att köra, är dock inte mycket snö, kring 20cm 25-30 som mest skulle jag troÄr det någon som vet hur det ser ut vid Haparanda/ nedre Vojakkala? Går det att köra där nu?
Tacksam för svar.
Fick rapport från en kompis som har stuga 5 km norr om Funäsdalen. Där är det idag ca 50 cm runt hans stuga. Tunnt uppe på fjället men mer nedanför. Tror inte att alla leder är öppna.Hur ser skoterlederna ut idag i Tänndalen och Funäsdalen
Går det att köra på fjället eller är det bara i dalen?
Ja vi fick bara snö nu senast, kom väl en decimeter eller så!hur ser det ut i boden? såg på smhi att ni bodensare skulle få snö istället för regn som vi fick här i luleåtrakten. kom ungefär hälften snö hälften regn och har frusit på nu.
Körde en sväng igår i Funäsdalen och Tänndalen. Fint i dalen men på fjället var det lite tunt med snö på sina stället men det var fullt framkommligtHur ser skoterlederna ut idag i Tänndalen och Funäsdalen
Går det att köra på fjället eller är det bara i dalen?