Snödjup innan man börjar köra... ?

J

JagLuktarGott

Sv: Snö

bör ju vara så att de kyler. men enligt lag är de 30cm.
Det är andra gången jag får påminna dej ang. det där nu!
men det finns INGEN LAG på att det ska vara 30cm innan man får köra!

Den enda lagen som finns om det där,
säger att man får köra när marken under snön inte tar skada.
- Alltså, så länge du kan köra utan att skada gräset eller vad det nu är under,
så är det fritt fram att köra, sen är det en annan femma hur mycket det ska vara för att skotern inte ska ta skada.

och så ÄR det.
Mvh

;)

F

FlewFish

Jag brukar köra när det kommit en 10 cm dock får man ta det lite lugnt så man inte kör på något stubbhelvete :S men det borde väl vara uppåt 50 cm innan man ska köra enligt mig. Men men panik som man har

J

JagLuktarGott

Jag brukar köra när det kommit en 10 cm dock får man ta det lite lugnt så man inte kör på något stubbhelvete :S men det borde väl vara uppåt 50 cm innan man ska köra enligt mig. Men men panik som man har
Hahaha, här har vi inte fan inte haft över 35-40cm på flera år :D

quakesk

Aktiv medlem
17 okt 2007
82
0
6
Man får skylla sig själv när man bor i Skåne (allt nedanför Gävle syftar jag på!) :p
Nu är det ju så att Söderhamn ligger ovanför Gävle då, ca 8 mil för att vara gan ska exakt :D Moheds flygfält funklar att åka på året om :D

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Jaså börjar de bli kaxigt om vars man bor :rolleyes: Tur man bor lite ovanför å några mil inåtlandet från ume då ;)

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
joo det börjar ju kännas lite "skåne" här i sundsvall på vintrarna med :( brukar ju bara få runt en 50cm här som mest på vintrarna nu :( men man kanske skulle flytta långt upp i norrland istället ;)