Snabb hjälp med bensinförbrukning på RR!!

Sundsvall85

Välkänd medlem
22 nov 2011
314
1
16
Sundsvall
Var ute och körde i mellan 4 och 8 dm nysnö i helgen och då drog min 5 liter milen. Helt okey tycker med tanke på vad det är för skoter. Hade jag vela köra på samma tank en hel helg hade jag inte köpt en iq
 

Jouni

Medlem
8 jan 2012
22
0
1
Vasa Finland
Har också orginal bestyckning nu men tänkte testa 420, luft 0.9, nål 3 (och kanske lågvarv 25). Hur tycker ni det låter? Men då har jag orginal avgas system så då borde jag väl kunna gå ner lite mer ennu eftersom om man tänker teoretiskt så är ju inte min "trimmad" med någon pipa så den behöver inte nödvändigtvis samma mängd bensin så att säga.. Skall nog köra och kolla på stiften såklart men tips mottages gärna, hittar ingen vidare info i forum om bestyckningen av denna motor, endast vilda gissningar och klagomål på att det är en racer som skall dricka sjukt mycket.. Länka gärna mig till någon Informationsrik tråd om det finns! :)
 

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
Jag har 360 i min helt orginala -09... kommer inte ihåg resten av setupen. men den är bromsade å går fortfarande fett.
mvh
 

Jouni

Medlem
8 jan 2012
22
0
1
Vasa Finland
bromsade du i minusgrader då? Är du inte rädd den skall gå varm då du kör i vinter då dee -10 grader? Vad har du för luftmunstycke? :)
 

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
körde med den i åkersjön i söndags i -20 inga problem alls.. den ska va helt safe att köra med!

pratade med mulle på m-performanc å han sa att dom som lägst varit nere på 280 men då är man givetvis väldigt på gränsen
 

Jouni

Medlem
8 jan 2012
22
0
1
Vasa Finland
de va som fan! Bara att börja testa nu då, har fortfarande garanti kvar på min så kanske de ställer in den gratis tillochmed. måste fråga!
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Körde i lördags premiärturen 4mil på 12L (3L/mil) varav 90% av körningen i ren pudersnö.
På söndagen blev det 7mil och det har uppskattningsvis gått max 25L om jag räknar i överkant (Max 3,6L/milen) bränsle i ännu högre tempo och djupare snö, har inte tankat upp den ännu så det ska bli kul att se hur mycket som går i inför nästa tur.