Snart val, vilket parti?

E

ejwbegysv

Ja man ska snart rösta...

Vilket parti ser till att jag kan fortsätta med det enda som är viktigt här i livet... köra skoter?

Miljöpartiet går nog bort direkt :)

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Höger

Såg nån tabell för ett tag sedan i en bok på skolan där de hade listat partierna efter miljötänkande. Moderaterna var absolut minst för miljö, så vill vi fortsätta åka skoter så kan ju det va bra att veta. Centerpartiet ska väl vara kompis med mijöpartiet om jag fattat det hela rätt.

För min egen del ser jag bara det som en till anledning att rösta blått, även om det var trevligt att bjuda miljöministern på kokaffe och bulle i skogen efter att hon varit ute och kört skoter :)

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Hmm, månne vad de skall göra åt bensinpriset, eller rättare sagt, momsen på skatten på bensinpriset som betalas av skattade pengar. :(

Skulle momsen ramla bort så skulle det bli väldigt trevligt då man skall ut efter lederna. :)

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
realist

ja inte fan vet jag FP ,M vill ju "stämma i bäcken"men jag röstar nog på det parti som drar igång kärnkraften igen å sänker soppa o el priset

miljö partister kommuniser och sossar har visat sig vara ett hot mot den egna befolkningen,
vi ska betala en ***** massa åt eu och åt över pigmenterade utrikaner :) isället för vårt eget folk.Jag betalar gärna skatt men vill att det går till gamla, ungarna i skolan ,vård etc å inte till mustafas BMW o Guld kedja i Rinkeby :D

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ja mer kärnkraft så min karriär får ett litet uppsving, jobbar på en avdelning som tillverkar kärnkraftsrör (till ånggeneratorerna) Jag pysslar med testdatautvärdering.

Piratpartiet då vad står dom för mer än Pro-fildelning =) Går säkert att influera dom att vara för skoter-åka med, tänk vad röster dom kan fiska då.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Skickade en fråga till Piratpartiet. Detta svar fick jag:

Hej,

Vi väljer att inte ta ställning i den frågan, eller övriga frågor som faller utanför vår principdeklaration.

Anledningarna är att vi dels tycker att de övriga partierna har en tillräcklig bredd, och dels för att vi föredrar att driva ett par frågor och driva dem bra. Därmed inte sagt att din fråga inte är viktig, för det är den, men vi känner att vi inte har så mycket att tillföra i just den debatten.

Hälsningar,

Rick Falkvinge (Piratpartiet)
rick.falkvinge@piratpartiet.se

-----Original Message-----
From: "Apache Webserver" <apache@www2>
Reply-To: ******* Date: Wed, 26 Jul 2006 17:40:25 +0200
To: info@piratpartiet.se
Subject: [Partiet och politiken] Var står ni i frågan: köra Snöskoter

>%namn skickade ett meddelande via kontaktformuläret vid
>http://www2.piratpartiet.se/contact.
>
>Skulle vilja veta hur ni håller er i frågan om
>Snöskoteråkande/körande.
>Något som ligger många norr om dalälven nära hjärtat.
>
>Vi som gillar Bilar, V8:eek:r, Motorcyklar, Snöskotrar verkar det ju vara
>hetsjakt på att sätta åt så mycket som det går inom andra partier.
>

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
ejwbegysv skrev:
Vem ska starta skoterpartiet??
synd bara att om även alla som ens kört en skoter skulle rösta så kommer man nog knappt över 4% gränsen...
Ringde bilprovningen hämodan för att fråga lite om skoter...fick tala med en stockholmare som sa att han endas sett "sånna" på vykort =D

Och angående PP så är det väl även så att dom tar inte ställning i andra frågor eftersom att det är så vitt skilda åsikter i partiet förutom just dom frågorna dom har enats om att driva!

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Piratpartiet går bort direkt eftersom de flesta av deras förslag är helt idiotiska

ta bort upphovsrätten, varför skulle någon då skriva en bok göra en film eller bli konstnär om man samtidigt var tvungen att leva på sos och ta mina surt förvärvade skattepengar

med det är då det inte sagt att jag inte själv laddar ner

därimot borde de driva på produktionsbolagen så att inte Tom Cruise mfl inte får mer pengar för en film än vad en normalperson skulle behöva på en livstid

jag är ganska övertygad att skdespelare och andra i den branshen inte behöver tjäna så väldigt mycket mer pengar än vilken annan person som helst

fick dom 1-2 miljoner per film skulle räcka gott och väl och det borde räcka för att motivera folk att bli skådespelare

bara det borde nog sänka biobiljettpriserna en hel del

för att återgå till vilket parti det kommer att bli så blir det precis som vanligt moderaterna pga att jag inte är sugen att ge bort pengar till en massa människor som är för lata för att arbeta trots att det finns jobb

det stora felet i det är ju att sossarna har gjort det helt onödigt att jobba drar man bort driftkostnaderna för en bil så är det knappt man tjänar på att jobba om man har något vanligt 7-4 jobb

E

ejwbegysv

Nu var det skoterfrågor vi skulle diskuttera... inte social bidrag osv...

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
HenkeEdge skrev:
Ja mer kärnkraft så min karriär får ett litet uppsving, jobbar på en avdelning som tillverkar kärnkraftsrör (till ånggeneratorerna) Jag pysslar med testdatautvärdering.

Piratpartiet då vad står dom för mer än Pro-fildelning =) Går säkert att influera dom att vara för skoter-åka med, tänk vad röster dom kan fiska då.

Fränt, där jobbade jag också, tills imåndags då jag började på Stålverket. :p