Sno pro 440 -04 -05

iq800

Medlem
3 maj 2006
22
0
1
Skellefteå
Hallå!

Tänkte höra, är verkligen sugen på en 440 men jag undrar hur de är med en sån om man ska använda den överallt, asså led, djupsnö, och lång körningar?

kanske konstig fråga men jag hoppas på nått svar

tack på förhand

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Hade hellre satsat på en 600 om du ska köra långa sträckor pg a 440 varvar så förbannat så det är inte skoj/bra att köra långt/alt hög marschfart med den skotern..
Det är en cross/lek skoter enbart

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Hallå!

Tänkte höra, är verkligen sugen på en 440 men jag undrar hur de är med en sån om man ska använda den överallt, asså led, djupsnö, och lång körningar?

kanske konstig fråga men jag hoppas på nått svar

tack på förhand
Rolig på led, oftast först. Djupsnö fungerar den med 44mm matta eftersom skotern isig är så lätt. Lång körning kan bli lite tråkig då topphastigheten inte är så jätte snabb, men det fungerar. Egna erfarenheter.

iq800

Medlem
3 maj 2006
22
0
1
Skellefteå
Rolig på led, oftast först. Djupsnö fungerar den med 44mm matta eftersom skotern isig är så lätt. Lång körning kan bli lite tråkig då topphastigheten inte är så jätte snabb, men det fungerar. Egna erfarenheter.

Okej, men har hört talas om folk som sätter dit extra kylare?
nånting man borde, vill helst bara köpa och köra och ha kul efter nått år utan skoter, och 440 har jag alltid gillat.

topfart är inget jag är ute efter mer för att hänga med kompisar upp till fjällen eller bara en söndags körning, (söndags körning behöver inte betyda lugn)

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Var den dyr i drift då? soppa, kolvar m.m.?

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
har själv ägt en snopro 440-04a

och ja var jävligt nöjd med den!
kolvarna: om du inte håller på att ligga på 9000 varv hela tiden så håller dom bra.
soppa: 3l milen vid hårdare körning.
ja vet inte riktigt hur dom ser ut 05-06 med kylaren men på min 04a så hade dom satt dit en extra kylare på grund av att de gick varm så lätt då de bara satt en liten en längst fram vid drivhjulen.

chassiet är grymt på dom! vet ej om de finns nån annan skoter som e så rolig som en snopro 440 04-06.
sjukt lätt körd

haxxninjan

Aktiv medlem
9 dec 2007
62
0
6
ja tycker du ska köpa en f5a o kasta i ett variator kit, eller så köper du en f6a men ja tycker dom ligger så högt i pris så ja skulle ha satsa på en f5a.
jag kör me black magic variator kit o ja tycker de duger gott o väll, du hänger på f6orna o den är lättkörd o rolig=)
men de är vad jag tycker=)

iq800

Medlem
3 maj 2006
22
0
1
Skellefteå
ja tycker du ska köpa en f5a o kasta i ett variator kit, eller så köper du en f6a men ja tycker dom ligger så högt i pris så ja skulle ha satsa på en f5a.
jag kör me black magic variator kit o ja tycker de duger gott o väll, du hänger på f6orna o den är lättkörd o rolig=)
men de är vad jag tycker=)
Är endå en hyffsad skillnad mellan chassina, och nyss sålde en polare iväg sin f5 och de har då bara krånglat för han, kanske bara en den men :rolleyes: