Sno pro 500 2010

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Jag förstår inte varför man stoppar ner en såpass tråkig motor i de chassiet?:confused: Tråkigt att dom inte satsar på en värre 500..!:(
Har för mig att det hela ligger i nån ny racingklass i usa,vill minnas att jag läst det i nåt forum over there.

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Väcker och lånar tråden.

Var ut å testade frugans 500 idag.
Står den på tomgång mer än ett par minuter surar den ner sej helt, får hålla full gas tills den den börjar gå renare, efter en sväng i en kassare crossbana så surar den ner sej lätt, går på en cylinder ibland. Men när den går rent så är den fantastiskt rolig för en 500 på 80hk, rapp å matar på bra.

Är detta ett symptom som försvinner med tiden, inkörningsinställningar eller vad?
Skotern har bara gått 7 mil än.

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
kolla oljeförbrukningen
gissar att den får för mycket
vår crossfire 5 fick 3.5% i början, likadan motor
har ställt ner pumpen ett varv på vajern samt 2010års mappning nu
den går renare men inte helt perfekt, ska kolla oljan igen
allt över 1.8-1.9% är onödigt

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
snacka om timing, ÅF ringde idag och ville ha in styrboxen. Ny programvara har kommit som ska ge en tomgång som funkar, samt att den kommer råda bot på den feta bränsleblandningen. Kanon! Men jag ska kolla förbrukning av olja, har som sagt bara gått 7mil än.

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Rycker liv i den här gamla tråden. Finns det några 500 ägare här? Funkar dom bra eller har det vart nåt strul? Funderar på att köpa en och ha som 2:a maskin i familjen. Kom det några förbättringar -11 och -12 eller spelar det ingen roll vilken årsmodell man köper?