Snopro 440 -00 som inte vill varva

bebben

Aktiv medlem
9 jan 2006
84
0
6
40
Luleå
Tjena har ett litet bekymmer med min sr440 ssnopro -00
Startar klockrent går på tomgång men orkar inte varva mer än ca 3000rpm... Har kollat och bytt kolvringar, stator, vikter samt variator, tändstift, tändkablar, hattar, filter, förgasare mm Dock så fladdrar lyset när man håller full gas så är inne på att det är något elfel, höll på att gorma lite i avgasportarna och helt plötsligt gick han som han skulle i ca 1 min sen död igen har haft isär kablar och sprayat med elektronik rengöring utan resultat... Hoppas på några bra tips!!

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Sv: Snopro

Mät upp statorn och kolla så att den inte är trasig med dig.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38

skrev ju ovan att jag gjort det... :hmmmm:
Oj, solly .Missade det.

Försök få tag på en APV-motor för ett snabbt testbyte.
Tror de flesta APV-motorer från typ '01 är interchangable.

bebben

Aktiv medlem
9 jan 2006
84
0
6
40
Luleå

har jag fattat saken rätt så ska ju apv motorerna först börja jobba när du ommit upp i högtr varv så fattar inte vad det skule kunn göa medsaken

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå

Även om APV-motorn är död så ska den orka varva mer än 3000.
Den ska ju däremot göra en testgrej när du startar den, där den går från ändläge till ändläge typ.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38

Den ska ju däremot göra en testgrej när du startar den, där den går från ändläge till ändläge typ.
Ska den det?
Gör den det på alla? Bland Firecat så är det väl/nog endast förgasarmodellen som gör det..?
Lite osäker på exakta detaljer.

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Hmm, ja, jag är inte säker. På min -03:as 440 så gjorde den nån "start-test" iaf. Den varavade då även med APV-motorn trasig.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Du kan köra fast APVn inte funkar men du tappar effekt(5-10hk har ja för mig + sämre gassvar).

Jag körde ca80mil(tror jag)utan APV portarna på min Zr 900 -03. För den där lilla el-motorn kan bara inte ha orkat röra på klossarna då ja knappt fick ut dom då ja rev isär motorn i sommras.

bebben

Aktiv medlem
9 jan 2006
84
0
6
40
Luleå
JA inte är det apv motorerna, börjar vara inne på att det är någon kabel som ligger och glappar eller nå liknande... Har ta mig fan kollat allt nu...

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
På min 440 var det cdi-boxen som det var knas med, ny kostade 7000, tur att man fick tag på en beggad för 50 dollar. Hade troligtvis blivit kortis nånstans eftersom kabelhärvan såg ut som att en krokodil hade gnagt på den.
Är den pajj så testa att spärra portarna i öppet läge, då tappar du åtminstone ingen effekt på toppen.