Sv: Regga in arctic cat
Brukar kunna gå att fixa nya papper om du bråkar nog länge med åf
är inte åf man ska bråka med. är general importören. tyvärr kan du va beredd att få punga några lakan. dock finns förmodligen de papper du behöver, dvs "eg-försäkran" där de står om överenstämmelse med maskindirektivet i en instruktionsbok, så beställ en ny sån. eg-försäkran fanns på första sidorna i min instruktionsbok som jag köpte till potatisen.
Du ringer och snackar med generalagenten för arctic cat sverige så får du köpa papper för 4000+moms=5000! Sen tar bilprovningen ca 1000 kr ,
Du kan ju räkna med ca 6500:- för att regga in den!
Skotern är helt värd 16.000:- Du skulle få mer om du sålde den i delar nästan
Lycka till!
Mvh/Jonas!
som sagt så finns förmodligen eg-beviset i instruktionsboken. OM skotern har gått mindre än 600 mil räknas den som ny och du måste betala 25% moms på priset, minns ej om de va nypriset eller priset du köpte den för, och isf måste du självklart ha kvittot. är fallet så att skotern har gått mindre än 600 mil så är de ju bara att skruva fram mätaren eller skaffa en annan som står på +600.
ang vad bilprovningen tar ut för kostnad är de 630 kr men då tillkommer vägverkets avgifter, så de bör sluta på mellan 1000 och 1500 kr för reggning om du har rätt papper.
Jo,
2 motorer, variatorer och en hel flyttlåda med delar + en komplett sno pro = 16000kr..
kan man väl inte säga något annat än värt pengarna..?
Vilka är arctic cat sweden? Bengans? eller vilka e det?
Men om jag har CE papprena, är det bara att åka till bilprovningen då?
Mvh Rasmus
arctic cat sweden är inte bengans utan general importören.
om du har CE papprena är de inte bara att åka till bilprovningen. du måste även ha ett registreringsbevis från de tidigare land där skotern varit registrerad, ha en dekal där de står "CE", självklart chassinummret samt att skotern måste vara i orginalskick, dvs att den ska se ut som den gjorde när den kom från fabrik.
de finnes inga krav på att lysen eller andra funktioner skall fungera, dock ska orginal lyktorna osv sitta på plats.