En till fråga bara. Måste jag ha en hel/halvljus knapp ikopplad för att lyset skall fungera?
Har mätt upp allting och jag får ström fram till ljuskontakten men ändå lyser inte lyserna?
Har dock ingen knapp för hel/halvljus måste detta finnas?
Tack för svar mvh//Andersson
Vad har vattentempen tagit vägen på era maskiner? Den sitter ju där original och jag ser ingen anledning till att ta bort den.
Nej en knapp är inget måste men då måste du ju koppla så du antingen bara har hel eller halv ljus konstant på. Hur mycket ström får du fram och är lyset helt?
Vem är det som har byggt om den, har du hört med honom/henne?
Detta har skrivits många gånger på detta forum, en F7:a måste ha lysena på annars kan ECUn brinna upp. Hände senast förra veckan för en användare här på forumet med en 440/F7. Framförallt om man kör utan handtagsvärme.
Här har du lite info från service manualen, obs detta är för Twinspar/M/Crossfire chassiet men mycket är lika så det kan nog hjälpa dig:
Coolant Senor
The coolant temperature sensor is located on the lower crankcase. This sensor is very sensitive to temperature change. The ECU measures the current flow through the sensor to ground. From this measurement, the ECU can determine the engine coolant temperature and cal- culate the correct fuel/air mixture ratio.
␣NOTE: If the coolant temperature rises above 80° C (176° F), the temperature sensor starts to richen the fuel mixture. At this time, the check engine light will flash constantly. Once the engine coolant temperature reaches the specified temper- ature 93° C (200° F), the temperature sensor will signal the ECU to go into the rich mode to protect the engine from overheating. At this time, the check engine light will be constantly on.
Testing High Temperature Warning Light
␣NOTE: Prior to testing the warning light, verify that there is a 10-13V DC power supply from the white/blue wire at the main/console connector and to the plug-in at the gauge.
1. Remove the torx-head cap screws securing the console to the steering support; then move the con- sole out of the way.
2. Temporarily insert a jumper wire to the white/blue wire from the console wiring harness connector at the gauge to any convenient chassis ground (or any brown wire).
3. If the high temperature warning light is not illumi- nated with the engine running (and the harness ter- minal grounded), test the light bulb. An ohmmeter must read less than 10 ohms across the bulb fila- ment.
4. If the bulb does not illuminate even when tested good, use the ohmmeter to test the bulb harness. Also test the red/white wire continuity from the temperature sensor connector to the bulb connector.