snopro 440 VS.enduro 500 special

Snow-Rider

Välkänd medlem
1 jan 2006
104
0
6
34
Finland
HEj! Vilken av dessa skotar tycker ni att ja ska ta?:confused:
Lynx enduro 500 special -02
Arctic cat snopro 440 -02
som frågan lyder vilken ska ja välja?skriv vilken ni tycker och varför...
jag kör mest led...
enligt recensionerna här så ska lynxen ta betydligt mindre soppa än arcticen stämmer detta?tar arcticen mycket soppa fast det är en 440?
Skriv vad ni tycker...

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
arcticen får du hålla på så mycket mer också går den på 110 oktan tror jag,ska du köra led så köp en enduro 500.

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
35
Bara för att kubiken e mindre behöver det inte betyda att den drar mindre soppa.. för 440:ina är för mestadels väääldigt bränsle törstiga.. Sen om valet beror helt enkelt på vad för körstil du ha om du kör mestadels cross bana och hoppar i ramper och sånt då är 440:in perfekt... ska du mestadels köra led o.s.v. så ska du nog satsa på en enduro 500. Har även hört att enduron är rätt så stryktålig! Lycka till me skoter köpet!

Mvh//Jonas

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
japp som före gående så drar sno pron mer soppa. där får du räkna med ca 3liter milen. enduron vet ja ej ricktigt men ja vet att de är mindre. sno pron behövs ej köra på 110oktan. det är ordnat dom flästa 440maskinerna i sverige. men du lär däremot köra på 98oktanig bensin. men nog me lektion. om jag var du skulle jag nog välja enduron. om du nu ska köra led.
men valet är ditt!
lycka till
//Oskar