Snopro eller Kimpex?

blomQ

Välkänd medlem
12 aug 2007
230
0
16
33
Luleå
Hej!

Vilken boogiedämpare skulle ni rekommendera av följande?
Duells Snopro för 845:- eller Jofrabs Kimpex för 1339:-?

Jag vet att dom flesta rekommenderar renoveringsbara stötdämpare men eftersom detta är min första skoter (en Ski-Doo Formula 500 -97) så har jag bestämmt mig för att börja med en lite billigare variant och seden byta upp mig till en renoveringsbar om intresset forfarande finns kvar.

Jag har läst att dessa två stötdämpare oftast räcker till om man bara kör på led.

Så vad säger ni.
Kimpex eller Snopro?

Tacksam för svar!

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Är båda oljedämpare eller?

Är båda de hade jag nog själv köpt den billiga. Billigare, och säkert samma skit så dom håller nog ungefär lika länge.

Hoooper

Aktiv medlem
6 aug 2006
54
0
1
Vart är Kimpex resp. Snopro tillverkad? Är det usa, canada eller kina? nån som vet

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Är nån av dom renoveringsbar så välj den såklart!
Annars skulla jag fortfarande ta den billiga.

Kimpex verkar vara från Kanada.. http://www.kimpex.com/Aboutus.php

Snopro's officiella hemsida har jag inte hittat. Nån får gärna länka.

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Sno pro är väl duells egna märke om jag inte minns fel ,men om jag skulle välja en dämpare så skulle jag ta kimpex dämparen eftersom man får vad man betalar för sno pro är ju en helt ok dämpare men det finns ju en andledning till varför den är billigare

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Men alltså ..... Du sa det själv.. KÖP en renoveringsbar!!!
för samma pris som kimpex dämparen får du en bra BEGAGNAD dämpare som dessutom går att renovera...

Om du pga något skumt begär nödvändigtvis måste köpa en dålig dämpare så skulle jag köpa duells....

Min åsikt!