Soppa och gnista men startar inte, Polaris 650

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Idag när den stått över natten startade den på första draget, verkar vara lite olika när den startar och inte. Skotern har aldrig stått mer än 1 dag utan att jag startat den och kört en sväng, förutom då i lördags när den inte startade. Fick en rätt ordentlig avgasknall idag när jag skulle starta den när den var varm. Men nu fastnar den i hoptryckt läge i boggin istället när man kör, måste försöka ta hem den till garaget. Drygt att ha skotern 1 mil ifrån garaget bara och dålig tillgång till släpvagn.

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Vet du av några andra fel som fanns på maskinen när du sålde den som man bör kolla upp? Verkar som att den startar lättare ju kallare det är ute iaf, nu när det varit bara någon minusgrad har den varit riktigt tjurig.
Ibland ville den börja bluddra när man var ute i snön, kan vara soppa pumpen som gör det också. Fick rådet att prova bocka en plåtbit för utblåset ifall det helt enkelt kom in snö där och täppte igen, jag satte dock aldrig någon plåtbit där.
Och så tog inte bromsen. Men han som köpte den av mig skulle plocka ner och gå igenom skotern sa han, så så felen kan ju vara åtgärdade.

Last edited:

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Jo bromsen är ju fixad, satt lite nät runt alla hål i huven och sånt som han satt dit så lite grejer har han ju gjort