spruckna insug = hög bränsleförbrukning? ZR600EFI -02

kliariarslet

Medlem
13 jan 2008
34
0
1
edsbyn
mina insugs gummin är sprucken och jag undrar om det kan ha något med den höga bränsleförbrukningen att göra? ja har en arctic cat zr 600 efi 2002 och den drar strax över 3liter milen, känns lite väl mycket. plus att om jag kör på låga varv och drar gasen i botten så kvamnar den ibland.
tacksam för svar.
 

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors
Sv: spruckna insug

skulle jag vara du så skulle jag byta dom där gummina fort ! inte alls bra att köra med spruckna gummin . och det kan påverka bränsleförbrukningen vad ja vet iaf .
 

kliariarslet

Medlem
13 jan 2008
34
0
1
edsbyn
nu har jag bytt insug och den kvamnar inte lika mycket nu, men fortfarande drar den på tok för mycket. 3,3 drog den idag med perfekt före. vet inet vad jag ska ta mej till. alla förslag tacksamma!!
 
B

Biosteel

min zr 600 -02 som jag hade drog nog under 2 liter milen iaf .. mycket kan ju ha att göra med hur man kör ;)
 

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors
har fått samma fel nu jag också . den bluddrar och går ger dålig gasrespons på låga varv . men på fullgas så svara den riktigt bra . och den drar nu mellan 4-5 l milen . och det är en zr 600 efi. nått som är hel skumt . tpsen är ominstallerad också .
 

kliariarslet

Medlem
13 jan 2008
34
0
1
edsbyn
min zr 600 -02 som jag hade drog nog under 2 liter milen iaf .. mycket kan ju ha att göra med hur man kör ;)

skulle inte tro det. jag kör som alla andra ja kör med och de håller ner sina på 2-2,5 så. nåt är fel