SR VIPER MTX -15

Skoterns styrning är?

• Tungstyrd

Röster: 17 73,9%
  • Lättstyrd

Röster: 0 0,0%
  • Helt okay

Röster: 5 21,7%
  • Supernöjd

Röster: 2 8,7%

• Totalt antal som röstat
    23

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Kommer tyvärr inte att ha möjlighet att maila fler folk dom närmsta 2 veckorna, så om nån fler vill ha bilder så måste nån ovan dom jag mailat dela med sig eller så går ni med i gruppen nytro/viper på facebook där finns dom också :)

Reactions: hcrsweden

bcsledder

Ny medlem
27 jan 2015
2
0
1
Det skiljer 50g i vikt på Abris förstärkningar ☺. Men å andra sidan blir ju boggien lättare med mod av original förstärkningar då boggien blir som schweizerost.

texas-bengt

Medlem
7 dec 2012
32
1
1
Tjena
jag är färsk o små dum.....
men jag har en viper xtx som jag ska få monterat dessa skenor o få mindre skidtryck,kanske lite tåligare boggie skenor..
blev lite orolig över hållbarheten på senaste turen Då vi hittade en knäckt ac med samma boggie skenor som sitter på vipern.

Har även ett till bekymmer när jag griper tag med handen i bakre boggie dämparens nedre infästning o drar lätt så kan jag flytta hela boggien fram o åter ca 1cm inne i mattan..?
ngn klok som kan lungna ner mig lite.

Har allitd kört halv trasiga skotrar o känns lite segt nu med en ny som ska " krångla"...
Ska ner till grannen nu o rycka i hanns boggie:)

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
Tjena
jag är färsk o små dum.....
men jag har en viper xtx som jag ska få monterat dessa skenor o få mindre skidtryck,kanske lite tåligare boggie skenor..
blev lite orolig över hållbarheten på senaste turen Då vi hittade en knäckt ac med samma boggie skenor som sitter på vipern.

Har även ett till bekymmer när jag griper tag med handen i bakre boggie dämparens nedre infästning o drar lätt så kan jag flytta hela boggien fram o åter ca 1cm inne i mattan..?
ngn klok som kan lungna ner mig lite.

Har allitd kört halv trasiga skotrar o känns lite segt nu med en ny som ska " krångla"...
Ska ner till grannen nu o rycka i hanns boggie:)

På xtx ska du väl inte göra om boggien? Den har ju samma skenor som AC, är ju på mtx dom fuckat till geometrin på skenorna.

Har du problem med att boggien är glapp eller något är det ju bara du kör den till handlaren, så får dem fixa det..
Inte ska du göra sådant själv i en ny skoter :)

texas-bengt

Medlem
7 dec 2012
32
1
1
Jo har bokat tid..så får de kolla på eländet..
var precis o drog i grannens boggie och vad jag kunde utröna var de samma " glapp"..i den boggien..
märkligt tycker jag iaf att det ska vara på det viset..
Annars är jag riktigt nöjd med min turist buss :)

texas-bengt

Medlem
7 dec 2012
32
1
1
På xtx ska du väl inte göra om boggien? Den har ju samma skenor som AC, är ju på mtx dom fuckat till geometrin på skenorna.

Har du problem med att boggien är glapp eller något är det ju bara du kör den till handlaren, så får dem fixa det..
Inte ska du göra sådant själv i en ny skoter :)
Hur upplever du fram ändan på xtx..själv tycker jag den kan dyka lite väl mycket samt skära ner sig med skidorna..har du orginal skidor på din?

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
Hur upplever du fram ändan på xtx..själv tycker jag den kan dyka lite väl mycket samt skära ner sig med skidorna..har du orginal skidor på din?
Körde max 2mil med original skidorna, nu har jag SLP powder pro.
Den är känslig på fjäderinställningen, men när man väl får till den tycker jag den funkar bra.

eld7

Välkänd medlem
24 jan 2010
110
0
16
Jo har bokat tid..så får de kolla på eländet..
var precis o drog i grannens boggie och vad jag kunde utröna var de samma " glapp"..i den boggien..
märkligt tycker jag iaf att det ska vara på det viset..
Annars är jag riktigt nöjd med min turist buss :)
Den är inte bara glappet i boggien som stör. Verkar som att alla nöter mattan mot bandtunneln på vänster sida. justerat mattan men resultatlöst.

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Arctic har precis samma geometri på m7000, den är lika hopplös som vipern. Men visst, den går nog bättre i snön än med "m8-geometrin" eller vad man ska kalla den. Tror dock det här blir ett bra mellanting, längre Skenor och längre dämpare + lite annat, men samma viktförskjutningen och skidtryck som m8.

diddsson

Välkänd medlem
26 jan 2009
132
1
6
sorsele
håller med, det skulle alla kolla,spelar ingen roll hur man spänner mattan den ligger ändå mer år vänster i tunneln och nötter. kommer nötta upp mattan typ. snacka om en jätte miss! skullle va kul och veta hur många som har det problemet måste ju va alla.....

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
håller med, det skulle alla kolla,spelar ingen roll hur man spänner mattan den ligger ändå mer år vänster i tunneln och nötter. kommer nötta upp mattan typ. snacka om en jätte miss! skullle va kul och veta hur många som har det problemet måste ju va alla.....
Ligger den snett även framme vid drivhjulen?
Alltså förskjuten åt ena hållet?

Annars ska det ju gå att få mattan centrerad i tunneln.
Såvida det inte är tillverkningsfel nånstans.

Mikael S

Välkänd medlem
13 dec 2010
134
0
6
Gävle
Har fått min boggie fixad av Lingvalls som sålde min maskin. Grym skillnad motför original. Jag kör sen 70 fram och 100 i extrakamrarna på min LE samt 120 i bak och andra balataremmar än original.

Otrolig skillnad i hur den är att köra, jag har gått från att vara otroligt missnöjd till väldigt nöjd, var nära att jag köpte mig en Polaris men lyckligtvis är jag på andra tankar nu :)