Srv -82

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Tjena!

Jo det är så här att jag har ett problem med min Srv, den vill inte varva mer än 5000 rpm, pallar jag upp den så varvar den upp mot 6500 rpm. Det som är gjort på den vad jag vet, har nyss köpt den, är att den är borrad (det var vad gubben sa som jag köpte skotern av), bestyckningen är 100/160, vad är orginal bestyckningen? Det sitter en "trimpipa" som är lagad typ 1000 ggr med en lös insats. Kan det vara ljuddämparen som spökar och det är fel motstånd? Tändstiften ser bra ut, ljusbruna så han får inte för lite sövel heller enligt stifen iaf. Passar ljuddämparen från en viking? Vore trevligt om man fick lite svar på ideér vad som kan vara fel, hade ev tänkt åka burkarcupen om två helger men då måste jag ha ordnat det här. Tacksam för snabba svar.

Mvh: Micke

Jbf94

Välkänd medlem
27 jan 2009
268
0
16
Östersund
Jo, pipan kan nog vara problemet men även variatorremen. Min rem var slut och då varvade den inte som den skulle, hur ser din ut?

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Nja tycker att min rem ser riktigt bra ut, nån som vet vilka skotrar en pipa eller en vanlig ljuddämpare passar ifrån?

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Tänkte bara säga att jag har bytt munstycke nu till ett 172 istället för 160 som satt där och nu börjar det hända grejor, fick upp den i 120-130 utan problem, tyvärr är varvräknaren paj så jag ser inte hur mycket den varvar. Nån som vet hur mycket dom ska varva på ett ungefär? Funderar på att prova att bestycka upp den ännu mer och se vad som händer.

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Hej Igen gott folk! Fortsätter här på min tråd som jag har skapat och nu har jag komp problem, mätte nyss kompen i Srv:n och jag hade 7 och 7,5 i komp. Tycker att detta verkar vara lite väl lite, nån som vet vad det är orginal i en Srv? Kan det ha att göra med att den är borrad eller nåt? Håller på att kolla upp den inför Burkar säsongen.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Jo det är lite, och för att den är borrad behöver det inte vara lägre komp :)
Kolla över kolv/kolvringar

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Ena kolven är ny då jag brände den gamla i vintras. Men är det bara att plana som gäller då för att få upp kompen då eller finns det andra alternativ som inte jag vet om?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
med fräscha kolvar bör kompet ligga på 8,5kg eller mer
dom "gammskotrar" jag har haft, dem flesta 503er har jag kollat kompet för kuls skull o de brukar ligga på 9kg - 10kg

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Ok, tackar för svaren, ska ta och kolla upp den där sidan. Men nog skulle jag vilja ha upp kompet litegrann, annars skiter jag i det och bränner burkarcupen ändå. :) Vad rekomenderar ni för variator på en sån här gammal rackare? Nu sitter det väl en orginalare på den och det är väl en YPZ om jag inte misstar mig? Skulle mest vilja veta vad man ska ha för fjäder i sekundären då min är rätt styv nu.

P-B

Medlem
22 aug 2009
44
0
1
Umeå
okej villken färg har du på sec fjädern ? vilket hål sitter den i? har nämligen en manual till en srv som det är en massa trim tips mm.. :) du kan ringa och höra med franssons automek. dom är ganska bra på gamm skotrar :D

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Ok, Franssons, är det dom som ligger i Sörfors eller vad det heter? Jag har inte hunnit kolla färgen på fjädern än men ska göra ett ryck imorgon och gå igenom vissa saker på den. Vad är det för manual du har med massa lull lull i, den borde man få ta sig en titt i tycker jag. :) :)

P-B

Medlem
22 aug 2009
44
0
1
Umeå
jajemen :D den heter repair pro köpte den ifrån usa men kom inte ihåg vad sidan heter. det är en gör det själv handbok.. väldigt bra är den..

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Ok, men då kanske jag kan fråga dig om råd om det är nåt som jag undrar över? Den där boken måste man ju nästa införskaffa. :)

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Ok, ska ta och kolla upp den där sidan, men om du ids och har lust kanske du kan försöka att hitta åt skivan, du kan få en slant om jag får kopiera av den? :eyebrows:

P-B

Medlem
22 aug 2009
44
0
1
Umeå
jag hittade den inte :/ men har boken,, säg bara till kan kolla upp i boken om du behöver hjälp :D