Srv -82

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Ja det enda som jag kan tänkas behöva hjälp med just nu är väl vilka munstycken man skulle ha haft, men det kanske inte står där i boken utan det blir nog att testa sig fram antar. :) Sen är det ju det här med variatorn etc. Vad man ska ha för fjäder osv.

P-B

Medlem
22 aug 2009
44
0
1
Umeå
jag har 148 mynstycke på min men orginal är 150.. går den dåligt eller? vad har du för munstycke på nu? ja det kan vara en idé.

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Den är borrad och nu har jag 100/172 och det är så att den inte vill varva ut ordentligt. Provade 160 men det var då jag brände kolven mest troligt. Försökte hitta filmen från då jag var i ljusvattnet på dragracingen där men den verkar inte funka, finns en liten snutt där jag kör då man hör hur han som "gungar" fram på varven eller vad man ska säga. Tycker att den borde gå bättre än så faktiskt.

P-B

Medlem
22 aug 2009
44
0
1
Umeå
du har du kollat över reedventilerna ? den kanske få för lite bränsle på ena cylindern

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Nä jag kör oljeblandat och nej jag har inte kollat över reedsen, funderar på att köpa Boysen reeds, nån som har erfarenhet av dessa reeds? Kan ju vara så att den får för lite soppa på ena cylindern.

P-B

Medlem
22 aug 2009
44
0
1
Umeå
okej bra det kan också vara som så att det är fel tännstift... fläkträmmen ? puffar den något?

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Nja inga puffar direkt. Utan mer som att han vill mer men inte kan, som att han vandrar lite på varven då man håller stumt. Fläktremmen har jag inte heller kollat, har funderat på att plocka bort fläkten men jag tror inte att jag kommer att göra det.

P-B

Medlem
22 aug 2009
44
0
1
Umeå
okej. låter som att den inte växla normalt,, har du haft isär variatorerna nångång och rengjort ?..

Linka

Medlem
1 mar 2010
28
0
1
Holmsund
Japp det har jag gjort, men jag ska införskaffa en ny rem (än fast den som sitter där inte ser helt slut) men det kan ju vara värt att prova, dom kostar ju inte så mycket har jag för mig. Får kolla med Franssons vad dom tar för en rem. Men visst kan det vara fjädern oxå som spökar? Ska ta isär sekundären och kolla vad det är för färg på fjädern och visst är det så att man kan byta hål för fjädern så att den blir mindre hård? För den är hård som tusan nu iaf.

P-B

Medlem
22 aug 2009
44
0
1
Umeå
okej ja det kan vara så.. jag köpte min rem på laitis och den gick på 800 kr. tror att 3an är standard