SRX 600 som går klent..

ski-dooer

Välkänd medlem
21 nov 2006
212
0
16
jämtland
En kompis köpte nyligen en srx 600- 98 som han premiäråkte på igår. Dock höll den på och bluddrade och gick allmänt dåligt.. vi bytte stift men det vart ingen större skillnad, stiften var väldigt fina, såg inte ut att få fel bränslemängd så att säga.. mätte även tändhattarna och bytte några av dom. Vi funderade om de kunde vara variatorn som krånglade så sekundären spändes nåra hack, och då blev den acc snabb men toppar typ 100, och det hörs tydligt hur den börjar saka när han är uppe i 70-80.. Vi tog även kompprov som visade ca 6,5 på vänstra, 7,5 på mittre och 8,0 på högra cylindern. nån som vet va komp de ska vara? den är ju ojämn men man tycker inte den ska gå så dåligt när de inte är större skillnad... Detta skall ju vara en värsting har läst att dom ska toppa typ 180 och ha 130 hk.. jaja nån som vet vanliga fel som gör dom svagare?? nån som vet vilka munstycken som sitter i original oxå?
 

V-Max 600

Välkänd medlem
18 nov 2005
138
0
6
Fungerar avgasportarna som dom ska? Kan vara värt att kolla. Kan behöva rengöras

Skillnaden i kompet tycker jag låter oroväckande mycket.
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Det är för mycket skillnad på kompet iaf.. sen om det har med gången å göra det vet jag inte men det skiljer för mycket. De ska helst inte skilja mer än 0,5kg.
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
riv motorn är mitt tips då kompet var så uselt han ha säkert varm nype:(