Srx 600?

Yamaha_4_life

Aktiv medlem
15 mar 2006
50
0
1
I Lössnön :) I mellansverige
Hej! jag tänkte byta ner mig till en 600 men jag tänkte först höra av mig om det var nån som visste ungefär hur mkt mindre är en 700 dom drar
(jag byter ner pga soppapengarna...)
sen om det är nån som vet ärliga hästar i 600:an så vore det oxå intressant att veta

viggebo

Välkänd medlem
12 mar 2006
114
0
6
Antagligen drar 600:an lite mindre soppa, men inte så mycke skillnad eftersom båda är 3-cylindriga

Sune12

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
Skellefteå
Bara byta för att få ner förbrukningen löns nog inte, kanske du spar nån krona i försäkring och på priset på skotern. Du får gasa lite mindre de gånger du vill köra billigt.

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
du vet väl att en yamaha 700 är rätt så bensinsnåla för att vara en 2t skoter. du kommer inte tjäna nåt på att byta ner dig.

Yamaha_4_life

Aktiv medlem
15 mar 2006
50
0
1
I Lössnön :) I mellansverige
Tack! behåller den nog iaf jag måste ju hänga på polarna:) (Yamaha RX-1,ski-doo REV 800, Arctic cat Thundercat, Yamaha montainMax 700)

Nån som kan rekomendera en bra pulka? Nån som vill bli av med sin?
familjen börjar oxå bli sugen på att följa med ibland:D Även lilltösen:eek:

AnteNord

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
52
På plats
www.kartman.se
Att sitta i pulka e inte roligt, så det spelar egentligen ingen roll vad du köper... Frugan kommer klaga ändå :)

Jag har en Nila pulka, och den funkar bra för mig. Jag har iofs inte många mil på pulkan, men den funkar för mig. (Jag har modellen med extra fjädringen)

Sedan finns det billigare kopior av Nilapulkan, typ Brännapulkan, men med priset följer kvalitet....