srx 700

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
nu till sommaren ska jag bygga om lite på srxen.
efter som dom slutat att tillverka quickrods/ stealthrods.. så är min fråga hur ska jag få skotern på bakrullen???? set sitter ju vita plastbrickor på orginalrodsen kan man ta bort dom? skriv allt ni vet allt som ni kan komma på vad jag kan göra...
mvh

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
de går nog inte att få den att gå på rullen aldeles för låg skoter för det. byt skoter om du vill åka på rullen du får den ändå aldrig att stå rakt upp och de är ju dit man vill komma:D

R

Robin

Kan tillägga att jag sett flertal filmer med srx på rullen i många 100m så vist kan dom,dom också.

//robin

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
säg i vilken film/ filmer så tror jag dig de är strykjärn inte nåt annat :p

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
ja ja vart faktiskt iponerad men den kille måste ha gjort nåt med den men den reser ändå inte som en lynx :D dom som jag har varit med om har då inte rest sig sådär så jag hade väl lite fel men de är väl bara mänskligt men de är ändå en för låg skoter

R

Robin

quick rods och fet matta är det "enda" dom behöver.
Kusinens srx reser på ganska bra den med, bytt shimsbrickor och 25mm fullblocks matta. Dock kanske inte riktigt groteska res men skidorna är ovanför backen ;)

//robin

Bengan89

Välkänd medlem
14 jul 2006
274
2
16
jag har en grymt dålig matta op min srx och jag får upp den på res utan problen men inte på bar mark men det enda som behövs är en liten knöl på marken så får ja upp den utan problem.
den är orginal.

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
är det någon som vet vad han har ändrat i boggien?
han måste ha gjort mer än bara bytta shimsbrickor.

R

Robin

på filmen? troligtvis bytt till quickrods, större kammar än orginal och släppt på balata remen, finns inte så mycket mer att göra.

//Robin

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Gör som jag ska göra till sommaren på min srx, ta bort kontrolstagen där bak helt. sätt där vars stagen var på övre axeln som sitter fast i bandtunneln distanser och bytt drivhjul till no-slip. För den kommer resa så mycket att mattspänningen inte räcker till å mattan kuggar över:D Men med no-slip hjul så kuggar de inte, då lovar jag dig att du kommer dra ganska feta res med den!

//Jim

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Glömde tillägga att du måste sätta en balatasrem som håller ihop saxen med den övre axeln när du tar bort stagen där bak så att inte boggin slår upp i bandtunneln.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Känner en som kör SRX 700 med 30mm fullblock och bytt boggie (vet ej vilken). Den reser iaf uta blåöga, även på plan mark. Den är allt annat än ett strykjärn efter leden