Ställa in oljepump på crf 700

hittanemoo

Välkänd medlem
22 aug 2010
374
0
16
luleå
Tja, exakt hur ska den ställas in för att få 2-2.5%? tog lös spjället å luftburken och ställde in armen på strecken som finns där. Så vid tomgång är i linje med ena strecket, vid fullgas fattas det lite för den ska hamna i linje. Hur fixar jag detta? går ju inte att ändra armen nåmer för oavsett så blir det ojämnt vid nått av strecken. Men känns nästan så att jag får ändra så den hamnar i linje vid fullgas och sen får den få lite mer vid tomgång. Ingen som vet exakt hur många varv den ska skruvas från bottenläget så den tar 2-2.5%? för följer jag markeringarna så blir det som fabriks och dessa motorer är kända att gå för fett org..

Mvh

RobbanSWE

Välkänd medlem
14 jun 2009
563
9
18
Umeå
Har du kontrollerat hur mycket den drar ?
Enligt min erfarenhet så brukar dom dra betydligt mer när man justerar efter manualen.
Jag brukar tanka fullt köra och kolla hur mycket det går sen bara finjustera till rätt blandning.
Så mitt råd är inte att lita på strecken till 100%.
Justera som du sa och kontrollera hur den ligger.

hittanemoo

Välkänd medlem
22 aug 2010
374
0
16
luleå
Den drog tidigare 4.5% då ställde jag ner den 4 varv, då hamna den på 1.5% sen ställde jag den till org strecken. Men någon har varit där nere och skruvat ser jag, då vet jag inte om den låg vid org strecken när den drog 4.5%..men nu utgår jag från org sen får jag ställa den därifrån

hittanemoo

Välkänd medlem
22 aug 2010
374
0
16
luleå
Sen märkte jag att skruven som är fjäderbaserad som sitter på oljepumpen, Armens nedre fäste sitter fast i. Den var slapp så tog lös skruven och fixade till fjädern, den skruven kan väl bara skruvas in på ett sätt? så det inte är en skruv som man ska dra vissa varv osv...för då är jag körd