Litet trådlyft..
Har en rev xrs 800 ho ptek.. Samma fenomen för mig, den ligger gärna vid 3500-4000rpm efter lite gasande.. Dvs vid tillslag. Väldigt känsligt gassvar när man kör och kan bli lite "semestergas" än om ja släppt gasen 50-70kmh.. Detta kan ja iofs leva med men att den ligger å skuttar vid 3500rpm är lite drygt. Jag får dutta choken å sen lägger den sig vid 1700-2000rpm å stannar där tills nästa gas. Ibland kan de funka å dutta till gasen medans man håller i bromsen kan de också gå ner till vanlig tomgång. Håller på att köra in den nu så den får dubbla oljan. Det sitter wössner och RK tek topp i den som är rätt nyligen gjort/genomgången. Enligt förra ägaren så är den lite snålare bestyckad i lagfarten (tidigare ägare säger att fenomenet beror på detta) .. Jag har kollat insugsgummina och spraya startgas lite här å var å den drar inge luft för ja får ingen ändrad tomgång. Nu har ja kört skotern ca 4 mil i olika hastigheter å som Max ca 100kmh, jag passade på att kolla ett utav stiften och konstaterar att de e inte vitt som tur är. Nästan mer åt de fetare hållet.