Kan väl köra sista uppdateringen i mitt försök innan folk bli less.. Hehe.
Jag började me att kolla så att trottlarna verkligen går i botten, det gick att förbättra så slackade wiren yttligare plus att länkaget och wire fick lite smörj. Ställde tomgångsskruven bara så att den snuddade axeln till trottlarna för att få dem riktigt stängd då man släpper gas.
Bränsleskruvarna lät jag vara på 2,5 varv UT för att vara säker att den inte går torr. Kollar man här så skall UT vara rätt riktning plus att de borde märkts att den går ännu torrare annars
Till provkörningen så är "semestergasen" i princip borta.. Nu behöver jag inte choka ner den på tomgång längre utan de räcker att dutta gas lite så att trottlarna slår i botten. Tomgången blev rätt så fet nu eftersom den går på tomgång när trottlarna är helt stängda å ej på tomgångsskruven, nu ca 1200rpm. Men som sagt den står fortfarande och hoppar vid 3500rpm efter man kört.
Trottlarna är sliten.. Detta var egentligen en beskrivning på tillvägagångssätt för andra som har trötta mikuni TM-40 och vill ha en liten förbättring. Jag ska försöka hitta nya eller renovera framöver.