Startproblem 583 -96

Skoternisse

Ny medlem
22 feb 2008
2
0
1
Har fått problem med min Formula 583 -96. Det började när jag var och körde efter en sjö ospårat och varierade kraftigt med gasen, körde järnet och släppte av mycket. Mitt i allt small det till (körde inte så fort just då) och skotern höll på att dö men den dog inte utan hostade bara till lite så jag körde lungt hem. Nästa morgon startade den som en klocka kall men när jag fastnade och slog av den och skulle starta 10 minuter senare så ville den inte alls, fick hålla på ett bra tag innan den tillslut gick igång. Så har det sen fortsatt, den startar bra kall och om jag dödar den när den är varm och startar snabbt igen går den igång direkt. Men när den är varm och får stå går den inte alls igång, eller ja den har gått igång efter ett bra tag dragandes, men senast gav jag upp när jag testade det. Kan tillägga att den går som vanligt på tomgång och när man kör.

Har någon några ideer om vad det kan vara så skriv, alla tips välkomnas!

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Sv: Start problem 583 -96

När den gör så, är den på gränsen till överhettad då eller är det bara vanlig temp på skotern ?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Sv: Start problem 583 -96

Min pappas 583:a -99 gör precis likadant.. Svårstartad som f-n när den är fisvarm.

En kompis Lynx Enduro 583 har precis samma problem också. Jag vet inte varför men bägge har bra komp och är noggrant genomgångna.

tobbi_84

Välkänd medlem
13 dec 2006
194
0
6
jaja men nått e ju inte som det ska ,när den gör så ... ingen som anning vad felet kan va ?

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
Har fått problem med min Formula 583 -96. Det började när jag var och körde efter en sjö ospårat och varierade kraftigt med gasen, körde järnet och släppte av mycket. Mitt i allt small det till (körde inte så fort just då) och skotern höll på att dö men den dog inte utan hostade bara till lite så jag körde lungt hem. Nästa morgon startade den som en klocka kall men när jag fastnade och slog av den och skulle starta 10 minuter senare så ville den inte alls, fick hålla på ett bra tag innan den tillslut gick igång. Så har det sen fortsatt, den startar bra kall och om jag dödar den när den är varm och startar snabbt igen går den igång direkt. Men när den är varm och får stå går den inte alls igång, eller ja den har gått igång efter ett bra tag dragandes, men senast gav jag upp när jag testade det. Kan tillägga att den går som vanligt på tomgång och när man kör.

Har någon några ideer om vad det kan vara så skriv, alla tips välkomnas!
Slitna nålventiler, byt eller prova att slipa av dom lite med slip pasta så att dom tätar igen.