Statistik och problemoderatorer

J

Jonkevidbron

1. Det var inte den "riktige" jonkevidbron som starade tråden om statistik. Inte för att jag har något emot detta, men jag har lite svårt för nicktjyvar vare sig de delar mina åsikter eller ej.
2. Moderatorn blev byxis så snart han upptäckte den falska jonketråden. Jag måste tillåta mig att småle lite åt tilltaget att låsa tråden efter att ha påstått att undertecknad plägar spåra ur i debatterna. Detta är nytt rekord i verklighetsförvanskning. Jag har faktiskt sparat en hel del av mina meddebattörers inlägg från tidigare säsonger. Där kan man få sig till livs en massa varierande sätt att ta livet av mig. Vidare påstås min sexuella läggning riktas mot mitt eget kön, eller yttra sig som incestuös pedofili + en massa andra variantaer på samma tema. Det är verkligen att spåra ur ordentligt. Men det roligaste av alltihop är att moderator ger mig skulden för att skoterfolket skriver så stygga saker. Snacka om att projicera bort ansvar.
Utifrån detta kan man konstatera:
Skoterfolket har problem med trovärdigheten.
Det är uppenbart att moderator inser detta när han låser tråden som min dubbelgångare skapade. Men denna åtgärd gör faktiskt bara saken värre. Tidigare kunde man ju avfärda de värsta utfallen som tillkomna av "fjortisar", men om en forumchef på en site, som vill bli betraktad som seriös, stryper all kritisk debatt, så har han gjort bort sig ordentligt eftersom han visar sig vara av samma skrot och korn som de ilskna hetsporrar, vilka brukar hota med att köra ner Tegsnäsarna i halsen på mig.
Det var allt för nu.
Jonke
PS. Det är faktiskt höjden av barbari att vilja använda så fina skidor till att ta livet av folk. }>

BoooM1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
Sundsvall Sverige
Varför reggar du dig inte så blir det inga missförstånd vare sig det är du eller din dubbelgångare som skrivit.

Fick du med alla svåra ord du kunde? ..barbari..incestuös.. hehe Ja, har man kul så har man.

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Att tråden låstes beror på att vi ej vill skapa merarbete för oss själva, dvs moderatorerna. Det var ingen kritik riktad mot Dig, Jonke. OCH, om du registrerar dig som användare här på forumet så kan vi se att det verkligen är DU som har postat, så slipper vi oseriösa inlägg! Eller hur?

Sen är det ett par saker till. Som skoteråkare har jag svårt att förstå vad du gör på ett skoterforum, till exempel skulle jag aldrig ge mig till att gå in på ett "skidforum" och påstå att skidor är ett problem eftersom de förstör skoterkörningen för mig.

Om du står för dina åsikter, välkommen att registrera dig men skriv då helst om skoteråkning som sådan och inte bara kritik, för det är det ingen på det här forumet som tycker är rolig debatt. Vi får nog med skit för vår hobby ändå.

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
41
Skellefteå
[Uppdaterat: Senast editerat den 14-Nov-03 kl 12:37 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 14-Nov-03 kl 12:34 PM (CET)]Backar upp lars inlägg och lägger till att du får föra statistik och du får vara kritisk så länge du är saklig och debatten kan hållas på lämplig nivå. Men eftersom det är en debatt som väcker starka känslor så spårar det väldigt lätt ur och åtgärder måste vidtas (eloge till jonke som på senare tid hållit sig väldigt korrekt och saklig i sina inlägg). Däremot har jag väldigt svårt att se vad du har tänkt få ut av debatten förutom, som sagt, starka känslor och allt det medför ("skapa folkstorm") och om du läser riktlinjerna som vi moderatorer försöker följa (se "announcements", liten mikrofon) så ser du där att det är ett exempel på trådar som ska tas bort/låsas. Kopierat från reglerna: "... som bara har i syfte att provocera och skapa "folkstorm"."

Vidare så har man inte kunnat lita på vem som egentligen är "jonkevidbron" så länge du inte är registrerad, hur ska vi veta att t.ex. det här inlägget verkligen är skrivet av den äkta jonke (vilket vi förutsätter)?