Hej.
Som rubriken lyder så har jag problem med sambons SKS, den är stendöd.
Var upp till fjälls i helgen och skotern gick bra, lasta av och körde in den i garaget sen morgonen efter starta den som vanligt, skulle sedan kolla varför helljuset inte funka och det var kontakten som hade åkt ur så plocka av kåpor och koppla i kontakten, efter det startar den inte. Har gnista på båda stiften och testat en rad olika stift allt från beg. till helt nya. Stiften är även "blöta".
Elstarten är också helt död, inte de minsta intresse av att funka. (Fulladdat batteri)
Har testat koppla ur eftermonterad dödare om den var den som spöka men det var de inte heller. Full gas och dra har jag testat utan några framgångar.
Blir lite konfunderad om det kan vara något EL-FEL trots att jag har gnista då vissa påstår att jag kan utesluta EL relaterat och gnistan finns medans vissa påstår att det endock kan vara EL-FEL.
Var någon som nämnde att det kan vara fel på något relä som sitter till vänster om pyramiden men vet ej vad de är för relä så kan inte köpa något nytt heller.
Kan de vara så att den bara rent av är jävligt sur? Då jag bara starta den några sek innan jag slog av kanske de är orsaken då insprutningen skickar ut rätt mycket vid start som jag fattat de? Det blöta på stiften är också lite av de mörkare slaget så kanske skickat alldeles för mycket bränsle och fyllt hela systemet? Tacksam för tips.
Som rubriken lyder så har jag problem med sambons SKS, den är stendöd.
Var upp till fjälls i helgen och skotern gick bra, lasta av och körde in den i garaget sen morgonen efter starta den som vanligt, skulle sedan kolla varför helljuset inte funka och det var kontakten som hade åkt ur så plocka av kåpor och koppla i kontakten, efter det startar den inte. Har gnista på båda stiften och testat en rad olika stift allt från beg. till helt nya. Stiften är även "blöta".
Elstarten är också helt död, inte de minsta intresse av att funka. (Fulladdat batteri)
Har testat koppla ur eftermonterad dödare om den var den som spöka men det var de inte heller. Full gas och dra har jag testat utan några framgångar.
Blir lite konfunderad om det kan vara något EL-FEL trots att jag har gnista då vissa påstår att jag kan utesluta EL relaterat och gnistan finns medans vissa påstår att det endock kan vara EL-FEL.
Var någon som nämnde att det kan vara fel på något relä som sitter till vänster om pyramiden men vet ej vad de är för relä så kan inte köpa något nytt heller.
Kan de vara så att den bara rent av är jävligt sur? Då jag bara starta den några sek innan jag slog av kanske de är orsaken då insprutningen skickar ut rätt mycket vid start som jag fattat de? Det blöta på stiften är också lite av de mörkare slaget så kanske skickat alldeles för mycket bränsle och fyllt hela systemet? Tacksam för tips.