Förhandsvisa
Elfel är mysigt...
Ok jag tar det från början:
Har en T-cat 1000 -99 som blev väldigt svårstartad när den var kall, misstänkte bränsleproblem eftersom den gick igång med startgas och startade snällt när den var varm och gick hur bra som helst.
Men så dog den plötsligt vid en lugn körning helt utan förvarning. Helt död, ingen gnista.
Drog isär den fyrpoliga kontakten nere vid motorn och lyckades få igång den en gång efter att först åkt på en d***** avgassmäll - men sen dess har den varit stendöd.
detta är gjort:
-Nya stift br9eya
-statorn omlindad och ohmmätt till 480/26 i flera omgångar + att den ger uppemot 170volt
-triggern omh/volt mätt
-testat med två andra cdiboxar som ska vara hela
-testat med nya tändspolar
-dragit isär nödstoppen
-dragit isär kontakterna på förgasarna
-dragit isär alla kontakter jag känner till otaliga gånger och sprayat 5-56
-jordningspunkterna på kåpan till svänghjulet verkar ok
-lysdelen på statorn ok, luser när man drar.
Igår mätte jag cdiboxen - alla tre exemplar. Ingen ger någon spänning alls in till tändspolarna trots att statorn ger 170v. Hur mäter man det på rätt sätt?
Har svårt att tro att alla cdiboxar är trasiga...
Är det något jag har glömt? Börjar bli liiite desperat
Elfel är mysigt...
Ok jag tar det från början:
Har en T-cat 1000 -99 som blev väldigt svårstartad när den var kall, misstänkte bränsleproblem eftersom den gick igång med startgas och startade snällt när den var varm och gick hur bra som helst.
Men så dog den plötsligt vid en lugn körning helt utan förvarning. Helt död, ingen gnista.
Drog isär den fyrpoliga kontakten nere vid motorn och lyckades få igång den en gång efter att först åkt på en d***** avgassmäll - men sen dess har den varit stendöd.
detta är gjort:
-Nya stift br9eya
-statorn omlindad och ohmmätt till 480/26 i flera omgångar + att den ger uppemot 170volt
-triggern omh/volt mätt
-testat med två andra cdiboxar som ska vara hela
-testat med nya tändspolar
-dragit isär nödstoppen
-dragit isär kontakterna på förgasarna
-dragit isär alla kontakter jag känner till otaliga gånger och sprayat 5-56
-jordningspunkterna på kåpan till svänghjulet verkar ok
-lysdelen på statorn ok, luser när man drar.
Igår mätte jag cdiboxen - alla tre exemplar. Ingen ger någon spänning alls in till tändspolarna trots att statorn ger 170v. Hur mäter man det på rätt sätt?
Har svårt att tro att alla cdiboxar är trasiga...
Är det något jag har glömt? Börjar bli liiite desperat