Stoppskruven i Team variatorn!

matteB

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Har nån fler än jag råkat ut för att justerings skruven i sekundärvariatorn på RE:n gått av?? Har hänt mig två gånger nu att den bara lossnar och när man ska dra fast den igen pajjar den. Finns inte att beställa hos lynx handlare heller, utan man får pallra sig till en polaris handlare och köpa. Funderar på borra ut hålet och gänga om så man kan använda sig av vanliga mm skruvar istället för dom där jäkla jänkarskruvarna i tum som är nästan omöjlig å få tag på! Nån som har andra förslag??

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
finns bara ett enda ställe som tar in den där skruven i sverige.
nu minns jag inte vad dom heter.
men vet flera som beställt genom B lundströms maskinverkstad i kiruna.
kostade 69kr om jag inte minns fel.
och det utan låsmutter.!

hade inte rekomendera att du borrar upp den.
beställ en ny. eller ta två så slipper du det igen

matteB

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Va då inga problem att få tag i skruven, fanns att köpa hos polaris handlaren i stan, sitter samma typ av sekundär i polarisen. Men den flög av efter en dags körning igen så därför fundera jag på gänga om och använda en stadigare skruv.. dessutom äre lättare att få tag i millimeter. Varför rekommenderar du inte att borra och gänga om? Tycker inte det borde spela så stor roll vad för typ av skruv som sitter där.. åsså slipper man slänga bort 69 spänn varje gång den flyger av!

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
kan då säga att på alla 440 maskiner som jag vet och alla 600 så har då skruven aldrig flygit av.
gäller bara att dra fast locking muttern så den sitter.