Stor renovering! TIPS!?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hej som sagt har jag tänkt änga sommarn åt STOR renovering av min gamla kross körda pärla! Det är en Yamaha Sx-r 600-02!
Nu till några frågor,
det jag tänkt är att flytta ALLT (utom kylsystemet) till ett nyare Viper chassie (-03), vad är det jag borde tänka på? För jag får för mig att det är samma chassie, med motor fästen osv!
Sen chassiet kostar 2000kr inkl kylare o styrstång å lite små skit! Utan papper, har egna! Är det värt de?:rolleyes:

Kan säga att mitt chassie, går att köra med, dock lite sprickor + flesta kylarna läcker lite å deformerade osv!

Tacksam för svar!:)
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Om jag hade intresset och var villig att ta mig tiden att byta chassi, skulle det vara solklart. Annars tycker jag att du behåller ditt gamla.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jo, tid har jag 3 månaders ledighet:cool: Lust ork o abistion eller va fan de heter oxå!

En sak till, hu gör jag för att rikta in variatorerna? tar det lång tid? Eller kan det vara värt att någon verksta gör det?
( är bra kompis med en verkstad som brukar ge kompis priser så) Men är det flera timmars jobb blir det ju ändå dyrt!?

Något mer jag ska tänka på??