Sv: Snödjup I Arvidsjaur
Hej Stig! tänkte höra om du vet hur mkt snö det är i Reivo nu? hårt/mjukt? mm. Jag har varit där på sommarn några gånger och fiskat så jag kan tänka mig att det är fint att köra skoter där!
//Daniel
Reivo erbjuder enorm skoterkörning. Området är ett naturreservat med gammelskog, helt underbar natur. Men det finns just inga leder i själva området så det är friåkning som gäller. Bästa ställena för det är nog dom NV delarna av området om man gillar lite bergsklättring.
Bäst är ju att skaffa en karta (Blåa kartan) här syns ju bergen ganska så tydligt, samt stugorna.
Jag har ännu inte varit dit i år ännu, men normalt så är det +100cm pudersnö så här års där.
Men denna vinter är inte som förra, ännu kanske vi ska säga.
Men det brukar vara liknande snödjup som runt "Akka", och där är det runt 70-80 cm, så en vild gissning är att det är något sådant i Reivo också just nu.
Vid sista blidan packade snön ihop sig och blev ganska hård, men då det ligger lite högt så är det ändå inte så skarpt som på samhället. Och just nu snöar det, så det mjukar ju upp snön ytterliggare.
Lederna till Reivo är ännu inte sladdade, men det är kört dit vet jag, så bägge lederna dit är trampade.
Edit. PS. Glöm fisket vintertid, ismete i vart fall ;-), helt d*****a värdelöst.