stora grogg å öl tråden OBS 18!

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Jajamen, är inte alls långt till systemet men jag är bara 18år. Fast då är de ju det att man får ju inte köpa stark sprit i Finland som 18åring, är väll upp till 33% och nog är väll Captain Morgan starkare än så :hmmmm:

ja har för mig att det är max 23% man får köpa under 20.i finland

kmr dock inte ihåg.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Hahha



Fråga mig fan inte vad som är i den, för det kommer jag inte ihåg. Såg bilden på telefonen i söndags, och då kommer jag ihåg att jag gjorde nån jävla häxblandning.

Det enda jag vet som är i den är Absinth (syns på den gröna färgen)..
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
hör upp alla som köper smuggel öl!!! fan köpte smuggel av en tomte å börja dricka sen när ja kom till dem andra flaken så smakar ju öl bajs:bawling:

då har ju idioten köpt utgånget datum i tyskland cp.. menar hur ofta kollar man sånt sj ?

är ju skandal :argh:

men då hällde ja upp i ett glas å det blev lite bättre men full blev man... men tänker då inte köpa av han nå mer å börja kolla datum på alla smuggel öl

var danish guld..
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Hujj!! Jag påbörjade en gång en öl av bortglömd sort som efter en provsmakning och koll
på datummärkningen konstaterades vara ca. 6månader gammal. Jag tror inte jag har
smakat på något så äckligt!!
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Hujj!! Jag påbörjade en gång en öl av bortglömd sort som efter en provsmakning och koll
på datummärkningen konstaterades vara ca. 6månader gammal. Jag tror inte jag har
smakat på något så äckligt!!

haha ne öl är ju en färsk vara =)

man får ha som bjud öl på fest hahah
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
då har ju idioten köpt utgånget datum i tyskland cp..

men då hällde ja upp i ett glas å det blev lite bättre men full blev man...

var danish guld..

Låter som studenten för två år sen.
Köptes in lite över 70flak Danish, alla gamla o goa men vem brydde sig för 50kr/flaket.

Men te topic, oslagbar favvo inom sprit:
4dl glas
1/4 Sourze
1/4 Vodka
Fyll upp med sprite och droppa några droppad koncentrerad citron saft.

ÖL:
Bishop fingers - Go öl till maten osv, inget jag super mig full på
Zeunerts Merke
Zeunerts Höga kusten
Red stripe

Sen går de flesta lager ner :)
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
Hujj!! Jag påbörjade en gång en öl av bortglömd sort som efter en provsmakning och koll
på datummärkningen konstaterades vara ca. 6månader gammal. Jag tror inte jag har
smakat på något så äckligt!!
6 månader pappa har en öl nere i källarn som gick ut 99 :D
jag vet jag inte e nog gammal men kollar om man kan hitta några tips spm kan va någe går hotel och resturang utbildning:D
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Baccardi razz + sprite funkar alltid, sen nån blanksprit + redbull + sprite.
Dricker dock oftast öl och då blir de lite av varje, Staropramen, Starobrno, Carlsberg osv
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Lagvaulin 16 Years.

Brukar hamna 5 i topp över världens bästa whiskys. Ofta rankas den 1:a.

Billig är den också. <600 kr.

En whisky att avnjuta i sin favoritfåtölj, framför brasan, med senaste Snowmobile. :bigsmile:

(Och som med all single malt-whisky, med några droppar vatten i. Det tar fram aromerna på ett fantastiskt sätt.)