Stum motor RMK -11

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.005
113
Stora Blåsjön
Köper man en ny cylinder för 17000kr är man ju dum, finns nya i usa för strax över 1000$ eller en utbytes cylinder i Sverige för 5900kr.
En vev hittar man för 595$ så det behöver i värsta fall inte bli så onödigt dyrt...

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Att motorn är dålig är ju mer ett faktum än ett dåligt scenario. Det är ju bara att köpa en ny motor/riva denna och börja leta efter felet. Vilket jag kommer göra i vilket fall som helst. Att få lite ledtrådar om vart jag ska börja kolla var ju mer tanken med denna tråd.

Jag förstår inte allt gnäll om att man alltid ska kolla oljan innan och att jag inte har fattat att motorn är död.

Nu får jag ju köpa en ny motor/skoter eller nya delar till denna.

Ni verkar lida mer av att min motor är död än mig. Nu får jag byta upp mig istället!
He, he, du är ju jättenöjd över att skotern har skurit så du får uppgradera. Jag hade nog hellre lagt dom pengarna i mellan och få en MY 2013. Kör hårt!;)

Andreasf

Aktiv medlem
5 dec 2007
86
0
6
Inte jättenöjd kanske, men det är ju kul att få köpa lite nytt. I detta fallet kanske ganska mycket nytt.
Org. motorn är ju på gränsen till för klen så det har legat i budget ett tag nu att gör nått skoj åt denna.

Problemet är bara att jag inte har tid att varken skruva eller köra ordentligt just nu.
Ska riva av toppen och kolla cylindrarna så fort jag har tid.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.005
113
Stora Blåsjön
Inte jättenöjd kanske, men det är ju kul att få köpa lite nytt. I detta fallet kanske ganska mycket nytt.
Org. motorn är ju på gränsen till för klen så det har legat i budget ett tag nu att gör nått skoj åt denna.
Håller på att ska beställ lite grejor som ska på i vår/sommar på min, kan beställa dubbelt så blir det både dyrt och dubbelt så mycket fel :)