Styr höjare, viper?

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Jo visst en bigbore motor i all ära men pipor och nya reeds + en bänkning så blir det nog skapligt med mos i maskineriet=)
Förresten är det stor skillnad i körbarhet i lössnö mellan en kort viper och en Mountain viper? Tänkte om det duger med mountain boggie eller om man skulle satsa på nån nyare när man ändå ska greja?
Har en MM 700 02'a och jag vet inte om det beror på mig eller föret, men jag skulle vilja påstå hittils att när jag körde min F6 06'a helt orginal att den tog sig minst lika bra i snön.
Dock så gillar jag motorn mer i Yamman, den drar mindre soppa och har mer ork i sig fast samma HK.
Finns många förbättringar att göra för trivseln ombord på Yamman, dvs höjja dynan,styret och dra på nåt annat skinn på dynan(särklas det halaste jag nånsin suttit på)

Men trivs endå med Yamman, men nåt snömonster är den inte såvitt jag fått erfara hittils iaf.
kommer nog förlänga min dels för att jag tror det blir enklare att hitta mattor med bra pris, samt att det finns ork för massa mer matta i den.

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
@yamahaa har du en 02-03 så har du två separata vajrar upp till gashandtaget och har du en 04 så delar det sig som undie säger, men kolla de innan du beställer

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
Kika om du har en Vajer från oljepumpen till handtaget och en från förgasarna du borde ha det. Och då får du antingen köpa två universal förlängare dom med ett block, eller så köpa förlängda vajrar hela vägen, powermadd gör såna som är 8" längre än org, eller så drar du dom genom luftburken