Styrhöjarehysteri

Status
Stängd för vidare inlägg.

MrAc

Medlem
7 dec 2008
34
0
1
Norrbotten
Ser i flertalet annonser hur folk skriver att dom har styrhöjare på sina skotrar dom ska sälja. Själv tycker jag det är skitfult med styrhöjare. Sen har jag aldrig förstått vitsen med det, är det så att dagens ungdom är för svaga av allt datorspelande så att dom måste ha styrhöjare för att orka styra eller vad är problemet? Kan det vara så att det bara är mode att ha det för att det är coolt? Någon som har nån åsikt?

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
ha:D du får bättre kör ställning av styrhöjare.. du får bättre om du stoppar på ett cross styre oxå..

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Ser i flertalet annonser hur folk skriver att dom har styrhöjare på sina skotrar dom ska sälja. Själv tycker jag det är skitfult med styrhöjare. Sen har jag aldrig förstått vitsen med det, är det så att dagens ungdom är för svaga av allt datorspelande så att dom måste ha styrhöjare för att orka styra eller vad är problemet? Kan det vara så att det bara är mode att ha det för att det är coolt? Någon som har nån åsikt?
"Haha dagens inlägg" Bara för att det snart är jul så ska jag inte vara allt för aggressiv :aetsch:. Folk har redan förklarat att man använder styrhöjare för att kunna stå upp istället för att sitta ner på tjockpaketet (ja den finns dom som orkar stå upp både unga och äldre). Varför är det skönare att stå upp tänker du då, jo då slipper man ta alla smällar sittandes utan man kan absorbera guppen med benen detta fungerar ypperligt ger självklart inget att stå upp om man kör 5-10km/tim. Det blir knappast lättare att styra om man sätter dit en styrhöjare. Självklart kan det finnas något blåbär som tycker det ser coolt ut men jag tror majoriteten sätter dit styrhöjare för att få en trevligare körställning. GOD JUL!

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
Kan det vara så att det bara är mode att ha det för att det är coolt? Någon som har nån åsikt?

Helt klart att många skaffar styrhöjjare av den anledningen också!

det är hysteri. det håller jag med om.
även den där klädeshysterin. alla ska ha en outfit till sin skoter, brp eller whatever. så klart dom skaffar det av "coolhet"

men tar man upp sånt här så blir folk bara förbannade:aetsch:

W

w3stman

Ser absolut inget snyggare med höjare, tvärtom. Däremot när man är 195cm och styret är nere vid knäna och man står som en ostkrok känns de som de behövs en höjare, i mitt fall 4".

Johan001

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Men det verkar ju inte bli så värst skön körställning när man sitter.
Fast numera så verkar de ju inte använda dynan till att sitta på, med tanke på så många som byggt om dynan till någon konstig ful kudde av markisolering!!

Skotern blir väl mera lättsvängd med tanke på att det är lättare att lägga omkull den i kurvor (i djup snö)

W

w3stman

Får man fråga vad tanken med denna tråd är? Att få folk att sluta köpa styrhöjare även fast de kanske inte bara sitter på för användsningens skull? De finns en anledning till det mesta

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Många slänger på enorma höjare och gnäller sedan när de sitter ner och kör lite längre sträckor.
I många fall = coolt tydligen.
I lika många fall = bättre körställning.

Fast med dagens 08 och 09 så finns det nästan orginal, och speciellt när de flesta är "ståupp" konstruerade.

Har 2" på min, skulle nog vilja ha 3 eller 4, men som sagt, det är en äldre skoter som inte har ett ståuppchassi.

(Och appropå klädeshysterin med dessa orginalställ, så töntigt!)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag ska sätta på en 2,5 tums på min för att jag tycker att jag har ryggen för böjd när jag står upp. En 3,5-4 vore perfekt men då jag vill kunna sitta å fortfarande ha bra körställning så blev det en 2,5''.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Själv har jag en på 11". Kan inte påstå att de är så jättebekvämt att sitta å köra men fy**n va mysit de är när man står. Och de kanske är ett måste för att se över nosen när maskinen bara går på rullen :aetsch:

B

Biosteel

enbart för körställningen men jag förstår om vissa är insnöade på 40 talet fortfarande ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.