Styrhöjarehysteri

Status
Stängd för vidare inlägg.

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Känns som en styrhöjare är väldigt bra om man står upp mkt när man kör. Ryggen mår ju inte så bra av att stå upp med ett vanligt styre som är gjord för sittande körning.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
hade ont i ryggen en månad när jag körde men indyn helt original, jätte bra verkligen, blev en helt annan skoter när jag slängde på styrhöjjaren och ryggont var borta ;) bara gubbar som egentligen som har för mkt fritid som bryr sig om sånna småsaker om pella borta i byn har styrhöjjare eller inte

Temper

Välkänd medlem
6 mar 2006
248
0
16
Själv har jag en på 11". Kan inte påstå att de är så jättebekvämt att sitta å köra men fy**n va mysit de är när man står. Och de kanske är ett måste för att se över nosen när maskinen bara går på rullen :aetsch:

Har oxå 11" högt till min maskin.
Har bara hunnit med 5 mil änså länge
och det funkar kalas bra.

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
37
Byyn
Hehehe det här var en rolig tråd start :D

Själv har jag styrhöjare av den anledningen att jag står upp till 99% när jag kör skoter. Jag kör mountain skoter och kör mycket mycket sällan på leder, och dom få gånger det händer eller te,x på sjöar/älvar så står jag ändå, orka sitta liksom :hmmmm2:

moggelito76

Välkänd medlem
6 dec 2008
120
0
6
Östersund
Hehe för en månad sedan ungefär när jag satt på blocket och kollade efter snöskoter så var min tanke att nä fyy tusan nån skojjter me styrhöjjare ska jag fasen inte ha de e så sablans fult å verkar bara va nån ungdomsfluga, dessvärre är det nästan svårt att hitta en begagnad skoter utan höjjare nu.
Men efter att ha haft min lilla maskin en vecka nu å kryssat runt myrar å skog så har jag faktiskt börjat tänkt tankar om en höjjare:laugh: för jäklar va kramp i tummen å ryggvärk man drar på sig efter några timmars ståkörning mellan träd å bråte.

auzcar

Aktiv medlem
24 feb 2007
62
0
6
Umeå
frans.webb.se
Jag har en 8" (20cm) styrhöjare på min men jag tycker fortfarande att den är lite för låg när jag står upp. Sen eftersom dynan är så extremt låg så blir det ju lite högt när man sitter ner men som flera andra redan sagt så står man 90% av tiden så det är ju viktigare med en bra körställning vid stående körning.

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Gjorde egen styrhöjare inför denna vinter då jag fick ont i ryggen av all rolig körning, dvs dikes och skogskörning då man står mycket.

Styret kom upp 10-15cm och det gör en otrolig skillnad, inte upplever jag att skotern blir lättare att bryta, den blir nog lätt i alla fall med lite gaspådrag, men ryggen skonas otroligt mycket.

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
själv så har jag en 18 cm höjare plus cross styre! och jag har de bla annat för att de är mycket bekvämare att så! har nog problem med ryggen som den är! är ca 185 cm också!

Har en bild på sittande och stående körning!

http://www.pixbox.se/pic_show_id25095449.html

Ser inte mätaren dock när jag sitter ner men vem har tid att kolla på mätaren när man ligger på 140 blåst! inte jag iaf! :)

plus styret har jag för att de är grymt mycket skönare än oginalstyret som är smalt och konstigt vinklat!

MEN ALLT ÄR PERSONLIGT!

Xen0

Välkänd medlem
7 sept 2008
212
0
16
Luleå
har 6" höjare men skulle vilja ha 8" då jag börjar närma mig 190 cm, men då blir det så mycket att förlänga.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Snacka om lavinartad topic!! killen skriver ju bara nåt för att skapa diskussion!! På en dag har 30inlägg kommit in!!
MrAC har du inget vettigt att skriva skriv inget utan läs på forumet istället.. Tycker att sunt förnuft säger varför man skaffar styrhöjare...men det är bara jag!

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Jag har styrhöjare på min skoter för att jag har fått mycket fler kompisar sedan de såg att jag hade en sån.

Jag har blivit lite utav en ledare i flocken.

D

Deleted member 6797

jag hade styrhöjare då skotern köptes. iaf så har ja kört pappas, likadan fast utan å orginal styre ( såld nu men ) och kan säga att utan styrhöjare är styret alldelens för lågt då man ska stå upp. jag har fly 3" höjare och renthal fatbar, för mig som är 178 lång äre skönt att ha styrhöjare då man står så får man inte ont i ryggen heller

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Funderar på att bygga en egen höjare av den anledningen att sitter du å kör på en 86a så har du knäna ve örona å står du å kör så får man höja sig som en banan!

Status
Stängd för vidare inlägg.