summit 550f -05 750 mil!!

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
kan detta vara möjligt såg det på en annons.. ska fara och kolla på den imårn åsen pruta järnet om den är ngt att ha.. är en lapp som säljer den. :D nämen vad tycker ni att jag ska betala för den 37 38?

Baloo

Aktiv medlem
28 okt 2005
64
0
6
Jokkmokk
Det är fullt möjligt att den gått så långt, vet flera som kört över 1000 mil med sina foxar på mindre än en säsong.

Försök få den så billigt som möjligt, men 38 är ju ett bra pris.

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
En sån skoter kan ju vara svårvärderad. Är den bra skött och har fått dämparna utbytta och genomgångna variatorer osv. behöver den ju inte bli så jättemycket billigare än de med 200 mil på nacken. Är det en skoter som bara har tankats och körts med är ju en del kostnader att vänta och då ska priset vara lågt..
Hur verkade den då? Om du for och kollade den idag..

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
han inte få tag på ha idag innan de blev mörkt .. men far nog imån och kollar på den .. bytta skidor var det iaf.. men 48 ska han ha för den så jag vet inte .. å han verkade inte kunna gå ned i pris

E

ejwbegysv

ipsel skrev:
han inte få tag på ha idag innan de blev mörkt .. men far nog imån och kollar på den .. bytta skidor var det iaf.. men 48 ska han ha för den så jag vet inte .. å han verkade inte kunna gå ned i pris
Tjejens syrra köpte en Summit 550f Rev -06 ny för 62 000kr för ca 1 mån sedan.. Så jag tycker ej den är värd 48000kr.

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
ejwbegysv skrev:
Tjejens syrra köpte en Summit 550f Rev -06 ny för 62 000kr för ca 1 mån sedan.. Så jag tycker ej den är värd 48000kr.
hade tänkt mig att max kring 40 tusen för ett år gammal å har gått mer än vad min som är 9 år gammal .. han skyllde på att han hade bytt skidor på den för att den förra ägaren hade kvaddat ena.. men han skulle ha 48 så när man hörde priset så la man på ;D

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Skriver här ist för att göra en ny tråd.

Har en Summit 550f - 05 på G , men nu äre såhär att den har gått ca 1800 mil ! :O

nått man behöver oroa sig för ? den är välskött men milen skrämmer mig.

vad kan denna ha för värde ?

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Skriver här ist för att göra en ny tråd.

Har en Summit 550f - 05 på G , men nu äre såhär att den har gått ca 1800 mil ! :O

nått man behöver oroa sig för ? den är välskött men milen skrämmer mig.

vad kan denna ha för värde ?
Du behöver knappast oroa dig. Modellen är inte direkt behäftad med typfel. Känner du bara ägaren och hur han har kört med den så ska det inte vara några problem. Motorn är det sista du ska oroa dig för. Provkör, hur känns variatorerna och drivlinan i övrigt? Sprickor i chassi eller boggi? Ryck i skotern på alla möjliga sätt och i alla möjliga vinklar för att upptäcka glapp eller andra saker du verkligen inte vill hitta senare.

Samt regel nummer ett vid begagnatköp.
Om säljaren har varmkört den åt dig så backa. Hur långt du än har åkt så finns det alltid andra skotrar. En varmkörd motor döljer en hel rad mystiska fel som man annars hade upptäckt.

Jag kollar inte lika mycket på skotern som på allting annat.
Är säljaren ärlig? Har han velat dölja nåt? Hur ser huset ut där jag köper grejen? Stökig och oåterhållen gårdsplan, då kanske inte skotern har blivit skött heller? Samt det viktigaste, hur beter han sig när han visar skotern?