Summit 600 -99

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Har hittat en summit 600 -99 i närheten men skulle vilja ha lite mer fakta om den, är det ngt att ha? hur går den i lössnö/på leden? bensinförbrukning? hur är dämparna? går det att "små" hoppa lite? vad väger den? allmänt? fördelar/nackdelar?

Tacksam för snabba svar!

mvh Oskar

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
Hej, jag har en Summit 600 -99.
Tycker det är en kanon skoter för pengarna man får betala, har funkat hur bra som helst för mig. Går grymmt fint i lössnö, efter leden är det inte heller några problem med tanke på att den inte är så "jätte" lång. Dämpare har då funkat för mig (hoppar en del). Bensin förbrukningen tycker jag också är helt okej, min brukar ta kring 2,5l/milen och då kör jag ganska hårt.

Men andra ord så tycker jag att det är en riktig toppenskoter.

Hoppas det gav dig lite om vad du ville veta i alla fall

/ S

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Tack så mycket för info! Har du back på din? Om inte, hur går det om du fastnar, eller ska vända, är den tung och lyfta? är back ett måste?

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
har själv haft en summit 670x och nu en 800x

kan iaf säga får dom maskinerna (är förmodligen lika på 600an) att backen är totalt oduglig om du inte står på hårdpackat spår provar du backa i lösare snö så gräver det bara ner sig direkt

det enda backen är bra till är om du ska backa till för att haka på en pulka, backa av från släpet eller likn

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
Haha, jag monterade faktiskt back förra året :D, vart riktigt bra.

Men jag monterade mest back för att slippa slita och dra när man ska ha ut den från garaget, släpet o. sv

Visst, nog kan det säkert vara bra när man kör fast också men jag aldrig behövt prova ;)

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Tänkte om man skulle fastna i en backe utan back, blir lite små tungt å komma lös

Är det bättre och satsa på en rmk 700 -99? den har då back och väger väll mindre.

Last edited:

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
jag tror faktiskt inte den väger mindre...

Jag tycker att du ska satsa på Summiten, men jag vet ju inte vad du vill.

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
Tack så mycket för info! Har du back på din? Om inte, hur går det om du fastnar, eller ska vända, är den tung och lyfta? är back ett måste?
Du, om man fastnar är det bara att greppa hårt i styret och gunga från höger till vänster fram och tillbaka och gasa så kommer maskinen i rörelse igen. Backa!? GUD FÖRBJUDE! :eek:

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Vet inte vilken man ska satsa på :s vill helst ha back, underlättar så mycke, bara t.ex. att få av och på släp eller om du måste vänder på ngt trångt ställe.
jaja vi får se, lutar nog lite mer mot RMK:n nu

Tack för alla svar! skriv gärna mer om du sitter inne med ngt :)

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
Du kan ju alltid montera back på summiten om du vill.
Köpte min back splitter ny för 4800kr, och om du har tur kanske du hittar en beggad ?.

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Känns inte värt och lägg ut 5k för back, dessutom tror ja inte att ja har pengar för de. Blir nog RMK:n istället när den har back och finns i nära