Som jag skrev:Har pratat med lite folk och dom säger att det är en liten kylare på polarisarna och att dom kan gå varm, är det sant? vad finns det för åtgärder?
Nygaranti finns. Den ligger på två år. Endast arctic cat har 3 år. Tidigare saknade polaris garanti på sina fyrhjulingar till företagskunder men det ändrade dem när de tappade försäljning.Nackdelen är att den har mindre kylare så den går varm fortare, det är ju dock ett mindre problem då man kan sätta en luftkylare från en nytro eller commander och en fläkt från en commander under huven. Sån kompetens finns ju i Jokkmokk.
Skillnaden mellan pro och icke-pro är att pro är lättare med en massa lättviktsdetaljer typ bromsskiva osv, styret på pro är ett protaperstyre (protaper är väl typ nåt styrföretag eller nåt som ser bra ut när återförsäljaren ska kränga maskinerna) och på ickepro så är det ett styre som inte säljer lika bra. Men framförallt är kylaren mindre för att spara vikt.
Köp en ickepro så går den inte varm. Tadaa. Sen monterar du en extrakylare förstås.
Häng inte upp dig på bränsleförbrukningen så mycket. Jag kan inte tänka mig en skoter som tar lika mycket bränsle som en 550 så hur du än gör så kommer det att bli bättre. Ett annat exempel, ski-doo säljer en olja med låg viskositet och den är så dyr så att om du använder den så motsvarar det väl kostnaden för någon annan skoter som tar några deciliter bensin mer. Du måste räkna med alla faktorer för att ta reda på om en skoter är billig. T ex så är skillnaden i försäkring tillräckligt stor mellan 800 och 600 att du kan köra en 600 strax under 50 mil bara för mellanskillnaden i försäkringskostnad.