Vad kör du för setup då? Lite sugen på att sätta rak 46 helix på min Boondocker 850 och styvare sek fjäder. Tror du på 200/300 sek fjäder och QRS kullager under fjäder?Hårdare sek fjäder, minst 200 i starttryck, i kombination med en brantare helix är ett måste för att få ordning på problemet. Stock svart fjäder är på tok för mjuk. Därav även problem att remmen tar i motorfästet och i värsta fall variatorskyddsfästet om man har lite slak spänning. På grund av att sekundären helt enkelt inte hinner med/dålig backshift. Det blir slack på remmen vid tvärsläpp av gasen. Då förstår ni hur dåligt remtrycket är.
Testar för tillfället en egen setup som funkar grymt bra, skillnaden mot stock är helt otrolig. Fortfarande för lite mil på det för att kunna påstå att remmarna håller men remlukten är borta och variatorskivorna är rena!
-18 850 går bra stock men det finns mycket mer att hämta med en bra variatorsetup!