Summit xrs 800 - 07 som inte vill varva?

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Okej, men jag fattade inte hur han spände den? han bytte väl bara fjäder och satt ihop det igen? är dålig på engelska så fattade inte allt han sa ;D
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Då du har isär variatorn, så finns det ett antal olika hål som fjäderändarna ska fästas i , hålen heter A,B,C på ena sidan och 1-6 på andra sidan. om jag minns rätt. Så sätt den i hål "A" på ena ändan av fjädern och hål nr "6" på andra ändan. :)
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Jaha okej då hänger jag med :), har lite problem med en annan sak också, det är att ena stiften är chokladbrunt och torrt och det andra är typ svart och lite blött, har bytt plats på stiften men dom ser fortfarande likadana ut, sen ibland när jag kör och stannar till så går tomgången ibland ner till 2000rpm och därefter ganska sakta ner till ungefär 1500rpm.

Har inte kört så mycket med skotern då den är ny för mig sedan eftersom det har varit överdrivet kallt ute, men var en sväng på fredagskväll och när jag skulle hemåt så lät det som den misstände/bluddrade vid två tillfällen.
 

rotaxjonte

Välkänd medlem
2 aug 2010
160
0
6
kolla så den inte drar tjyvluft då brukar man få hög tomgång pga magerblandning, startgas kring insug & bakom variatorn. Tänk också på att originalbestyckningen är anpassad för -20 och inte lägre vid 0-....m över havet
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Okej, har sett att det är torrsprickor på insugen och har sprayat startgas på dom men har inte märkt att det blir högre eller lägre tomgång.. Ska beställa nya insug och byta stift och se hur det blir då :)
 

Karlström

Välkänd medlem
27 dec 2009
162
0
6
Dalarna
Inga fel på portarna. Vad kan det då vara som spökar. Satte dit en ny rem idag, men måste ändå ha clickersarna på 6an för att få upp rätt varv. Plus att den känns jävligt svag på mellan registret?
Vad bör man kolla i variatorn?
 

Karlström

Välkänd medlem
27 dec 2009
162
0
6
Dalarna
Monterade dj-Kitt och bytte packning mellan pipa och slutburk. Den rykte nästan mer ur skarven än ur slutburken!
Nu går den nå jävulskt!