Sur?

Grout

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
0
16
38
Umeå, Obbola Sverige
Idag bytte jag batteriet på skotern eftersom d blitt lite dåligt. Så efter det att jag bytt tryckte jag in choken och vred om elstarten... efter ett tag startade den iaf.. varvade lite typ 20 sek sen stängde av den för att sedan provade om den ville gå igång direkt nu... men den vägrade, tryckte dit choken och drog fölera ggr i snöret men den ville inte... tändstiften fungerade... ngn som vet vad det kan vara? ska jag bara låta den vara och prova om ngn dag eller? MVH Mattias

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
[Uppdaterat: Senast editerat den 14-Dec-03 kl 12:09 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 14-Dec-03 kl 12:09 PM (CET)]Finns många saker, men visst kan det vara lite sur bara.
Ta lös stiften o. rengör...går även bränna lite rena med en tändare.
Håll full gas och dra i snöret (utan stiften i) upprepade gånger. Har du en bensinkran, så stäng den.
Kolla att stiften fungerar (många billigare stift är körda efter att ha surats en gång). Funkar de så skruva tillbaks dom å pröva starta igen (normal startprocedur). Startar den så låt den gå ett tag, gärna på bock så du kan varva lite efter ett tag. Sen är den nog "som vanligt" igen.