surt i starten

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
funderar över att skotern gå så orent på låga varv,bluddrar liksom o känns därför svag.skotern e en rave 800 ho -04 så den bör ju inte kännas kraftlös i början,helst i lite djupare snö.:( frågan som följer: va kan man göra åt det??kanske stega ner på pilot munstycke lr??? tacksam för tips för man bli bra less:argh:. mycke soppa verka den oxå vilja ha:eviltongue:

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Kolla bestyckningen om stiften är blöta kan du säkert gå ner 5 storlekar på main jet.

Kolla även avgasportarna ta upp och rengör, om en port har fastnat i det övre läget får du dåligt bottenvrid, dem skall rengöras efter cirka 100 mil.
Mycket enkelt att göra skruva bort och torka rent med trasa.

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
5 STORLEKAR?! du är helt vild rails! :p det kan sluta illa för 5 steg är ruskigt mkt på main jet! jag hoppas du mena pilot munstycket. :)

surar den på tomgång ?
kolla bestyckningen iaf, o avgasportarna det är ett bra tips!

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
5 STORLEKAR?! du är helt vild rails! :p det kan sluta illa för 5 steg är ruskigt mkt på main jet! jag hoppas du mena pilot munstycket. :)

surar den på tomgång ?
kolla bestyckningen iaf, o avgasportarna det är ett bra tips!
yo. jo den vill sura på tomgång,helst när den e varm.så bluddra den när man ska iväg,tyngre före så bluddra det mer.men när varven stiger så gå den mycke bättre.bestycka ner en enduro 700 som jag hade före två steg o den gick bra.men ha aldri pillrat me pilot.

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
du kan testa skruva lite på luft skruven, men tror skillnaden blir gnaska liten. men testa iaf.
om den surar ännu får du helt enkelt bestycka ner lågfarts (pilot) munstycket.

hur går den på halv gas ? blöddrar den dära ännu ?

kollat avgasportanra?

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
du kan testa skruva lite på luft skruven, men tror skillnaden blir gnaska liten. men testa iaf.

kollat avgasportanra?
hallå.ha bara bränsle skruvar.den går rätt bra i övrigt men det e på låga varv man tyck den gå nåkt.ha inte hunnit meka ida pga att man måst ut o sladda lite leder åt skoterklubben.ska pillra lite imorgon.men ev.halv dåliga reeds kanske ger liknande symptom??man måste ju fixa skiten innan man ska till klimpfjäll v8 för där uppe kanske den gå ännu sämre:eviltongue: satt o läste en gammal tråd om detta mysterium som dessa modeller ha me bestyckningen,blev nästan mörkrädd.men det va mest hitodit.hade man läst då va man läst nu så hade 700an stannat en vinter till.den gick faan bättre på allt utom toppfart men d e ovidkommande för mej.acc ska d va

Last edited:

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16

kollat avgasportanra?
kollade raveportarna ida.inga synliga lr kännbara fel.bränsleskruvarna stod på 1,5varv.skruva in dom en kvart till.ut o prova men den gick som förr,e ju ingen snö hemmavid,ska upp på skogen i morgon där snön ligg djup för det är där man märker av att den surar,när man belasta motorn.som tur e ha jag garanti kvar för jag bytte in på firma.gå den fortrarande nåkt lämna jag in skiten på mån så få "fackmän"checka.:argh: pillra man för mycke själv gäll väl inte garantin om de rasa:afraid: