Svänghjuls....

_Victoor

Aktiv medlem
23 jan 2006
78
0
6
33
Malmberget
Hurru kim vad den där xlt:n krånglar :p men pröva fråga magnus winbjörk om han har annars kanske jungfalls annars kanske vi har en som farsan gjort :p den var till sofias zr ju :p hah
 

The_man

Aktiv medlem
6 mar 2006
78
0
6
Gör en egen. ta en järnplatta och borra hål där skruvarna ska sitta.Sen gänga i en stor bult i mitten av alla hål. Gänga alla hålen. sen är de bara att gänga ut på den stora bulten, så fälger svänghjulet med.. jag har även ett svänghjul till xlt till salu.
För mer info. Fredrik543@hotmail.com
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Få lös svänghjulet är inte det lättaste.. Gjorde en egen avdragare till min xlt som du sa med platta och bult, men det satt hårt nåt så inne i grönjäveln! Jag hängde på spärrskaftet och det enda som hände var att bulten till avdragaren (M8) gick av.. Vi prövade att värma och allt förbannat men icke. Sen blev gängen i dom 3 små hålen inte så fräscha eftersom att bultarna vi drog ner i hålen "sträcktes ut" och förstörde skiten.
Men visst, försök om du vill. Kan ju bara ha varit min som var jävlig också :p
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Ni tar väl och knackar till med en hammare på avdragaren också?
Att dra lös något som sitter på konad axel bara genom att dra in en bult måste var i det närmsta omöjligt, men med ett litet knack så brukar det smälla lös. (bokstavligen!)
 

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
henkew skrev:
Ni tar väl och knackar till med en hammare på avdragaren också?
Att dra lös något som sitter på konad axel bara genom att dra in en bult måste var i det närmsta omöjligt, men med ett litet knack så brukar det smälla lös. (bokstavligen!)
Humm,,, innan ja skulle knacka, magneterna kan till stor risk lossna.....
 

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
Pitabroed skrev:
Få lös svänghjulet är inte det lättaste.. Gjorde en egen avdragare till min xlt som du sa med platta och bult, men det satt hårt nåt så inne i grönjäveln! Jag hängde på spärrskaftet och det enda som hände var att bulten till avdragaren (M8) gick av.. Vi prövade att värma och allt förbannat men icke. Sen blev gängen i dom 3 små hålen inte så fräscha eftersom att bultarna vi drog ner i hålen "sträcktes ut" och förstörde skiten.
Men visst, försök om du vill. Kan ju bara ha varit min som var jävlig också :p
Min satt också hårt som fan, men de small till. och efter 3 st bultar så lossnade den utan att knacka...
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
KimAlexander skrev:
Humm,,, innan ja skulle knacka, magneterna kan till stor risk lossna.....
Det brukar inte behövas så mycket, svänghjulet riskerar nog en värre smäll när det flyger lös.
Eller står du och tar emot det med en mjuk sidenkudde... :)
 

polaris400

Medlem
2 apr 2006
10
0
1
Man kan låta muttern sitta kvar så att den fångar upp svänghjulet när det lossnar.
Man gängar ut den en bit på gängen.