Svårkörd

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Är ju den där körningen som är frän! Försöka åka som Burant gör ser väl tufft ut men skulle inte vilja påstå att det är en speciellt rolig körning... Men alla gillar vi olika såklart!
När man åkt rakt uppför i några år och känner att man har lärt sig det så vill man oftast testa nåt nytt/ svårare...
Sån är då jag, vill utvecklas vidare hela tiden...
Testa riktig avancerad skråkörning så får du se, många ställen du inte tänkt på blir plötsligt åkbara...

RobbanSWE

Välkänd medlem
14 jun 2009
563
9
18
Umeå
Kort fattat kan jag bara säja att en Nytro xtx med 270 hk är grymt roligt ! :)
Och tycker den fungerar bra både på och av leden.
Men visst finns det smidigare mopeder.
Den är tung och upplevs stor men inte speciellt klumpig.
Men snabbast på leden är den inte på dom lederna jag kört.
Och bästa lössnö maskinen är den inte heller.
Men absolut den roligaste jag kört både på led och lössnö.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
att jämföra tjänstevikt mellan maskinerna tycker jag inte heller är rätt , Nytrons tank rymmer 28L mot Boondockerns 39L...
Ehhh...hur ska man jämföra då?
Om båda har full tank, så har dom full tank.
Visst, man kan tycka att det är orättvist att Nytron "tjänar" på det-men...enda skillnaden är ju aktionsradien. Med samma resonemang tycker jag att det är orättvist att Lynxen är "för lätt". ;)

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Och Polaris mekar man bara med, punkt.

Tycker inte min Mtx är svårkörd, visst den känns tyngre än t.ex. Lynx boondocker men ngn markant skillnad tycker jag inte.
Du får tycka precis vad du vill. Själv köper jag skoter efter hur rolig den är, inte efter hur bra den håller.
Du har inte funderat på att börja åka skidor istället, dom håller ju ännu bättre!? :)

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Visst en Nytro med turbo är inte lättkörd, det är som att brottas med en tjur som har en raket uppkörd i röven. Men attans vad kul det är. Har sagt det förr, det tar nog två säsonger innan man kommer upp i samma kapacitet som skotern har. Storvuxna förare har en klar fördel på nytron.

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Du får tycka precis vad du vill. Själv köper jag skoter efter hur rolig den är, inte efter hur bra den håller.
Ja därför köper jag Yamaha för jag tycker det är mkt roligare att köra skoter än att meka i garaget! =)

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Haha ne och jag tycker inte det är okej att jämför en 800cc med en 1050cc;)
men nu är det ju så att en fyrtaktare är slöare än en 2t med samma cc. du måste alltså upp på mer cc för att få samma acc eller hur man nu ska säga. så helt plötsligt blev det mer rättvist igen enligt ditt resonemang. tänk om nytron bara varit en 800, då hade den nog kännts att vara riktigt slö i jämförelse

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
Ehhh...hur ska man jämföra då?
Om båda har full tank, så har dom full tank.
Visst, man kan tycka att det är orättvist att Nytron "tjänar" på det-men...enda skillnaden är ju aktionsradien. Med samma resonemang tycker jag att det är orättvist att Lynxen är "för lätt". ;)
Jag tycker varken tom- eller tjänstevikt är intressant när allt egentligen handlar om hur maskinerna upplevs, men ska man jämföra vikt så tycker jag att det blir mera "rättvist" med tomma tankar eftersom (som du säger) så "tjänar" Nytron på det.