Svårstartad Enduro 700 -01

mellanwalle

Medlem
3 jan 2006
36
0
1
38
Örnsköldsvik
www.BushBoys.se
Nu är de på dehär viset att jag har problem med att skotern är svårstartad.
Har kollat så de kommer bensin till pumpen, men inte vidare till förgasarna.
Så jag tog upp bensinpumpen men jag kan inte se att det är nåt fel på den...
Nån som har vare med om nåt liknande eller har några ideer??

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Sv: Svårstartad Enduro 700

behövs inte vara nåt stort fel på membranen i pumpen för att den inte ska fungera,
det räcker med typ ett knappnåls stort hål i det så blir det nedsatt funktion eller så fungerar det inte alls.
kollat vakumslangen till pumpen så den är felfri?

mellanwalle

Medlem
3 jan 2006
36
0
1
38
Örnsköldsvik
www.BushBoys.se

Har satt ihop den nu, kollat pumpen och den verka fungera.
Men den är fortfarande svårstartad som bara den, använder man startgas så går den igång.
Men då man väl fått igång den och stänger av så startar den på första darget, sen om man väntar i 30 minuter så är den lika svår att få igång.
Någon som har haft nåt liknande?

mellanwalle

Medlem
3 jan 2006
36
0
1
38
Örnsköldsvik
www.BushBoys.se

Har provat att dra ur bensin slangen som går från pumpen till förgasarna, när jag drar i snöret så pumpas de ingen bensin.
Pumpen har jag plockat upp och ser inget fel med den, har provat att suga i hålet är vacumslangen från vevhuset ska sitta på pumpen och då pumpar den.
För när jag får igång den så går den hur bra som hälst, lätt att starta när den är varm.

Lynxx

Välkänd medlem
4 mar 2008
196
0
6
Jämtland
låter som om det e dax att byta pumpen om det inte finns renoveringssatser att köpa någonstans. Jag såg den var ganska dyr i Rinab men skoterskrotar kanske har någon för en billig peng. Du känner ingen polare med likadan skoter som du kan tillfälligt låna en pump av och provköra(om den nu sitter bra till så det är lätt att skruva loss å tillbaka)

Lycka till

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.273
81
48
Övik
Räcker det inte med att choka när den är kall? Blir det skillnad på full/nästan tom tank?